טרור בבירה: שלמה אלטר לדרמן בן 20, ויעקב ישראל פאלי בן השש נרצחו היום (שישי) בפיגוע דריסה שהתרחש בתחנת אוטובוס בשכונת רמות בירושלים. בנוסף, נפצעו חמישה בני אדם נוספים, בהם ילד אחד במצב אנוש, שני פצועים נוספים במצב קשה, ועוד שני פצועים במצב קל-בינוני. בתוך כך, יעקב ישראל פאלי בן השש הובא בשעות אחר הצהריים למנוחות.

מתקפת טרור בירושלים: לפחות שבעה נרצחו בפיגוע משולב סמוך לבית כנסת
אירוע רודף אירוע: שני פצועים באורח קשה בפיגוע ירי בעיר דוד

על פי החשד, רכב פגע במספר הולכי רגל בתחנת אוטובוס בשד' גולדה מאיר פינת בינימין מינץ, בשכונת רמות בבירה. כוחות משטרה של מחוז ירושלים שהגיעו במהירות למקום, בהם בלש של ימ״ר ירושלים שהיה באזור ולא בתפקיד, חתרו למגע וביצעו ירי לעבר המחבל שנוטרל. 

פראמדיק מד"א לישי שמש שחלף במקום בעת הפיגוע סיפר: "הייתי ברכב עם אשתי והילדים והבחנתי ברכב שנוסע במהירות לתחנת האוטובוס ודורס את האנשים שעמדו בתחנה. עצרתי בצד ומיד רצתי לכיוון הנפגעים. איש ביטחון ניטרל וחיסל את המחבל. המראה היה מזעזע, ראינו נפגעים בהם ילדים בני 6 ו-8 שוכבים מחוסרי הכרה. התחלנו לעשות מיון ראשוני לנפגעים ולהעניק להם טיפול מציל חיים. מיד הגיעו למקום כוחות גדולים של מד"א שהמשיכו את הטיפול הרפואי ופינו לבתי החולים. אני הצטרפתי לאחד האמבולנסים ופינינו גבר בן 26 במצב קשה עם חבלת ראש לבית החולים שערי צדק".

זירת פיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים (צילום: אנה ברסקי)
זירת פיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים (צילום: אנה ברסקי)

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירת האירוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו התעדכן באופן שוטף על פרטי הפיגוע, והנחה לתגבר כוחות בגזרה ולבצע מייד חקירות ומעצרים על סביבתו של המחבל. עוד החליט רה"מ לפעול מייד לאיטום בית המחבל והריסתו. המחבל הוא פלסטיני, חוסין קראקע, תושב מזרח י-ם משכונת עיסאוויה, בן 30. 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת הפיגוע: "אני מודה לראש הממשלה שמאמץ את המדיניות שלי לאטום את הבית של המחבל כמה שיותר מהר, הנחיתי את המשטרה לפרוס מחסומים סביב עיסאוויה ולעצור אחד אחד, לבדוק כל רכב, רציתי לעשות סגר מלא, אבל יש על זה שאלה משפטית ונדון בה, הנחיתי את המשטרה והם פורסים מחסומים סביב עיסאוויה, אנחנו הולכים להערכת מצב".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון מסר בתגובה לאירוע: "הלב כואב ודואב אל מול המראות הקשים. מחבל מתועב גודע חיי ילדים ומבוגרים חפים מפשע רק בשל היותם יהודים. זהו אירוע נוסף שמלמד על תקופה מתוחה שמצריכה לשמור על ערנות. נמגן עוד תחנות אוטובוסים. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון בעבודתם בחקירת האירוע ובמלחמה על ביטחון אזרחי ישראל ותושבי ירושלים".

מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים, צילום: שימוש חופשי

זירת פיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זירת פיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]