בעקבות פיגוע הדריסה הקטלני בירושלים, שר הביטחון, יואב גלנט, החליט הערב (שישי) להטיל סנקציות כלכליות על 87 מחבלים ובני משפחותיהם, תושבי מזרח ירושלים. כמו כן, שר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הנחה את המשטרה להכין תכניות מבצעיות ל"חומת מגן 2".

ארגוני הטרור מברכים על הפיגוע: "תגובה טבעית לפשעיה של ישראל נגד הפלסטינים"
התחתן רק לפני חודשיים: שלמה אלטר לדרמן נרצח בפיגוע בירושלים

השר לביטחון לאומי בן גביר ערך ישיבת הערכת מצב עם במטה מחוז ירושלים של המשטרה, עם המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן ובכירי משטרת המחוז. בסיומה, הנחה ה שר את המשטרה להיערך ולהכין תכניות למבצע "חומת מגן 2" במזרח ירושלים, החל מיום ראשון הקרב, לטיפול בקיני הטרור במקום. עם זאת, גורם מדיני בכיר תקף את השר בן גביר, ואמר כי "החלטות על מבצע חומת מגן לא מתקבלות על מדרכה בתחנת אוטובוס כשיש פיגוע".

בתוך כך, בסיום הערכת המצב, שקיים שר הביטחון עם הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, סגן ראש השב"כ אמ"ץ, ראש אמ"ן, מתאם הפעולות בשטחים וראש האגף מדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, חתם השר גלנט על צווי תפיסה בסכום מצטער של מיליוני שקלים. מדובר בכספים של אסירים ביטחוניים ישראלים, תושבי מזרח ירושלים, במקבלים תשלום מהרשות הפלסטינית כתגמול על מעורבותם בטרור.

יואב גלנט (צילום: שריה דיאמנט פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: שריה דיאמנט פלאש 90)

בפעילות משותפת וביוזמה של המטרה ללוחמה כלכלית בטרור, השב"כ, משטרת ישראל, שב"ס, רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, חתם שר הביטחון על צוותי תפיסה כנגד 87 אסירים פעילים, אסירים משוחררים ובני משפחותיהם, המקבלים תשלום מהרשות הפלסטינית בהיקף מצטער של מיליוני שקלים.

הצווים נחתמו כחלק מהמערכה הכלכלית של מערכת הביטחון כנגד ארגוני הטרור ובכלל זה, תשלומי הרשות הפלסטינית לאסירים ביטחוניים. כספי הטרור שאותם הורה שר הביטחון לתפוס שולמו על ידי הרשות הפלסטינית למחבלים המרצים עונשי מאסר בכלא הישראלי, אסירים משוחררים וכן לבני משפחותיהם כתגמול בעד מעשי הטרור אותם ביצעו.