שלמה אלטר לדרמן בן 20, ויעקב ישראל פאלי בן השש נרצחו היום (שישי) בפיגוע דריסה רצחני שהתרחש בתחנת אוטובוס בשכונת רמות בירושלים. בנוסף, נפצעו חמישה בני אדם בהם ילד אחד במצב אנוש, שני פצועים נוספים במצב קשה, ועוד שני פצועים במצב קל-בינוני. 

בעל תעודת זהות כחולה ממזרח ירושלים: זה המחבל שביצע את הפיגוע
הבלש היה בדרכו לבני המשפחה והבחין בפיגוע: כך נוטרל המחבל בירושלים | צפו בתיעוד

ראשית, החל בפיגוע בסמוך לשעה 13:27, מחבל נהג ברכב הגיע בנסיעה מהירה לצומת היציאה משכונת רמות בירושלים לכיוון גבעת זאב, דרס ופגע במספר אנשים שהמתינו בתחנת האוטובוס במקום בהם ילדים ורצח שניים.

שניות לאחר פיגוע הדריסה, בלש של היחידה המרכזית במחוז ירושלים שחלף עם רכבו הפרטי במקום בדרך לבני משפחתו, הבחין בפיגוע ויחד עם שוטר סיור נוסף מתחנת לב הבירה שהגיע למקום - הם חתרו למגע ונטרלו את המחבל בירי ממוקד שבוצע לעברו בעת שהיה בתוך הרכב הדורס.

פיגוע דריסה בשכונת רמות בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
פיגוע דריסה בשכונת רמות בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר מכן, כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים שהוזעקו למקום, החלו בטיפול מהיר בזירה שכלל בין היתר סיוע במאמצי פינוי הנפגעים, סגירת הזירה ואיסוף ממצאים לטובת חקירת הפיגוע. מבירור זהות המחבל שנוטרל על ידי השוטרים עולה כי מדובר בתושב עיסאוויה בן 31.

בתום הערכת מצב שקיימו בזירה מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, הוטלה חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובתוך כך הוחלט על המשך הפעילות המבצעית הנדרשת. 

חוסיין קראקע, מבצע הפיגוע בירושלים (צילום: רשתות ערביות)
חוסיין קראקע, מבצע הפיגוע בירושלים (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, כוחות משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול פעלו בעיסאוייה ובא-טור שבמזרח ירושלים, פשטו על ביתו של המחבל ועצרו 10 אנשים מבני משפחתו, וביניהם: הוריו, אחיו, אשתו ומי שהשכיר למחבל את הבית שבו התגורר. החשודים נלקחו לחקירה במשטרה וייתכן כי חלקם ידעו על כוונת המחבל.