עלה לשלושה מספר הנרצחים בפיגוע הדריסה אתמול בירושלים, לאחר שבמהלך היום (שבת) נקבע מותו של הילד בן ה-8, אשר מנחם פלאי ז"ל, שאחיו יעקב ישראל ז"ל נרצח גם בפיגוע. מצבו של האב מוגדר בינוני, בעוד אח נוסף שוחרר מבית החולים. מצבם של שני פצועים נוספים מוגדר קל ובינוני.

הבלש היה בדרכו לבני המשפחה והבחין בפיגוע: כך נוטרל המחבל בירושלים | צפו בתיעוד
פיגוע הדריסה בירושלים: כך הוא התרחש - דקה אחרי דקה
בעל תעודת זהות כחולה ממזרח ירושלים: זה המחבל שביצע את הפיגוע

מעצר בני משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

מבית החולים "שערי צדק" נמסר: "הילד הגיע במצב אנוש בהחייאה וצוותים רבים מיחידת הטראומה, מלר"ד, טיפול נמרץ ילדים, כירורגיה ונוירוכירורגיה ילדים נלחמו במשך שעות רבות על חייו, אך לצערנו נאלצו בצער רב לקבוע את מותו". 

הלוויתו של אשר מנחם התקיימה הלילה בירושלים. הלוויתו של אחיו, יעקב ישראל, התקיימה ביום שישי, לפני כניסת השבת, בבית העלמין הר המנוחות בעיר. 

מעצר משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך למעצרם של קרוביו ובני משפחתו של המחבל חוסיין קראקע אתמול על ידי בלשי ימ״ר ירושלים ולוחמי מג״ב, מוקדם יותר הערב הובאו להארכת מעצר בבית המשפט שני אחיו של המחבל, תושבי א-טור, בשנות העשרים לחייהם. מעצרם הוארך לבקשת המשטרה בשישה ימים, עד ל-16 בפברואר.

עד כה המשטרה שחררה שישה מתוך עשרת העצורים, בהם הוריו, אחיו ומכריו של המחבל, לאחר שניקתה אותם מכל חשד למעורבות או ידיעה בדבר כוונתו לבצע את הפיגוע. במשטרה השאירו במעצר ארבעה מהעצורים, בהם כאמור, אחיו של המחבל.

יצוין כי במהלך החקירה עלה כי המחבל היה מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי עד לאחרונה, ובמהלך החקירה העבירו בני משפחתו לידי החוקרים מסמכים המצביעים על מצב נפשי קשה בו היה שרוי בעת האחרונה. החקירה נמשכת.