שוטרי מחוז ירושלים שחזרו היום (שבת) את רגעי נטרול המחבל שביצע את פיגוע הדריסה אתמול בשכונת רמות בירושלים. בין השוטרים שנטרלו את המחבל, בלש של ימ״ר ירושלים, שעבר במקום עם רכבו הפרטי בדרך לבני משפחתו, סיפר: "הבנתי שמדובר בפיגוע דריסה. שלפתי את האקדח, דרכתי ורצתי לכיוון נהג הרכב".

פיגוע דריסה בירושלים: שניים נרצחו, יעקב ישראל פאלי בן השש הובא למנוחות

בזמן פיגוע הדריסה בירושלים, רס״ר א׳ - בלש ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, היה בדרכו לבני משפחתו ברכבו הפרטי ולא היה במשמרת. רס״ר א׳ היה השוטר הראשון שהגיע לזירת הפיגוע, שניות לאחר התרחשותו. הוא שחזר: ״בסביבות השעה 13:27, נסעתי עם רכבי הפרטי בציר גולדה. זיהיתי בתחנת האוטובוס מצד שמאל מספר אנשים שוכבים כל הרצפה ורכב בתחנת אוטובוס. הבנתי שמדובר בפיגוע דריסה. שלפתי את האקדח, דרכתי ורצתי לכיוון נהג הרכב. יריתי כדור אחד על מנת לנטרל את המחבל״.

לרס״ר א׳, שהיה בלבוש אזרחי וחבש כובע זיהוי משטרתי שהיה ברשותו, הצטרף רס״ר נ׳ - שוטר סיור מתחנת לב הבירה במחוז ירושלים, לאחר ששמע את הדיווח על הפיגוע ברשת הקשר המשטרתית והגיע למקום. ״במהלך משמרת בוקר התקבל דיווח על פיגוע בצומת מינץ. הגעתי למקום האירוע וחתרתי למגע. הבחנתי במחבל בתוך האוטו", תיאר רס"ר נ', והוסיף: "יחד עם שותפי, נטרלנו את המחבל ופעלנו כמו שמצפים מאיתנו״. 

שוטרי מחוז ירושלים (רס״ר א׳ ורס״ר נ׳) המשחזרים את רגעי נטרול המחבל בזירת הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה

לאחר נטרול המחבל שני השוטרים פעלו לסגירת זירת הפיגוע, זעקו לתגבורת למקום, דיווחו על תמונת המצב וסייעו בחילוץ ופינוי הנפגעים במקום. לזירת הפיגוע הגיעו כוחות משטרה רבים, שפעלו יחד עם כוחות החירום וההצלה לפינוי נפגעים, איסוף ממצאים וטיפול בזירה. 

תיעוד נטרול המחבל בפיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

בהערכת מצב שהתקיימה בזירה, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את תפקוד השוטרים: ״שוטרי המחוז חתרו למגע ונטרלו את המחבל, בהם שוטר שלא היה במשמרת. מדובר במפגע בודד שהשתמש ברכבו ככלי נשק נגד אזרחים תמימים ובהם ילדים. המאבק בטרור על כל גווניו ובמחבלים באשר הם ימשך, ואנחנו נפעל בכל הכלים שברשותנו בכדי להמשיך להגן על אזרחי ישראל״.