סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל הביטחוניסטים, התראיין היום (ראשון) בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לגל הפיגועים האחרון שרוב מחבליו יצאו ממזרח ירושלים והביע דאגה לקראת התקופה הקרובה וחשף את הפעולות שלטענתו חייב לעשות על מנת למגר את פעולות הטרור היחידני. 

בן גביר הכריז: "להיערך לחומת מגן 2"; גורם מדיני תקף: "לא להחליט על המדרכה"
ארגוני הטרור מברכים על הפיגוע: "תגובה טבעית לפשעיה של ישראל נגד הפלסטינים"

"צריך לומר שאין מענה שהוא ביטחוני, יש מענה משלים שהוא ביטחון וגם למעשה התמודדות מול משפחות הטרור והטרוריסטים, גם במאפיינים שונים גם דרך מימוש החוק שקשור למשפחות טרור", אמר בפתח דבריו, "אם אתה בא רק בהיבט הביטחוני ואתה רוצה לפתור את זה רק דרך ביטחון אז בוודאי שזה לא יהיה הפתרון השלם".

לדבריו, "צריך לזכור שאלה שבאים ועושים את הפיגועים צמחו בתוך אווירה וחממה של טרור ולמעשה אנחנו איפשרנו את ההתרחשות הזאת של גדילה בתוך האזור הזה", הוסיף, "אפשרו לארגונים כמו החמאס וכמו הרשות הפלסטינית לייצר את המציאות הזאת של אווירה של טרור בתוך מזרח ירושלים. החמאס במשך שנים שאף להפוך את מזרח ירושלים לזירה בפני עצמה שלא תלויה ביו"ש ולא תלויה בעזה והיום באמת מזרח ירושלים היא זירה שעומדת בפני עצמה, אנחנו עצמנו עיניים, פשוט עצמנו עיניים". 

מעצר משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

כשנשאל על הפתרון הביטחוני שיש בידיי מדינת ישראל, אמר: "קודם כל לפעול כנגד המסיטים, והם רבים, הם נמצאים הן בבתי הספר והן במסגדים והם דמויות מפתח שממשיכות להסית ברשתות החברתיות וגם ברחוב. יש כלים משפטיים שצריך כדי לעשות את זה, פשוט צריך לאכוף את זה. אני מקווה מאוד שזו תהיה הפעולה הראשונה כי אלה הם שיוצרים את אווירת ההסתה, זה כמובן הדבר הראשון. הדבר השני, צריך לפעול באופן אקיטיבי נגד הטרוריסטים, לא רק לפני הפיגוע אלא גם לאחר הפיגוע וזה אומר נגד המשפחות שלהם שתמכו בהם".

"הפעילות היא לא רק פעילות ביטחונית אבל יש עניין גם של ליצור מחיר", הבהיר בוסקילה, "ברגע שהמחיר הוא גבוה עבור המשפחות של אותו טרוריסט, עוד לפני שהוא מבצע את פעולת הטרור הוא יבין שלמעשה זה לא משתלם למשפחה שלו. אף אחד לא ייצא לבצע פעולות טרור כשהמשפחה שלו תסבול סבל רב, לא רק במעגל הגרעיני אלא גם במעגל הרחב. כרגע, הוא יודע שהמשפחה שלו לא תסבול, הוא יודע שהיא תרוויח מזה כי היא תקבל כספים מהרשות הפלסטינית על בסיס חודשי".

בהמשך, הוסיף כי "חשש שהרמאדן הקרוב יהיה יותר מאשר רמאדן, הוא יהיה כבר רמא־דם. אני חושב שהחמאס, דווקא בעת הזאת, מחפש את ההתלקחות הזאת, הוא די השלים בירושלים את ההפיכה שלה לזירת טרור, ובאמת תהיה התלכדות אינטרסים גם מעזה וגם מירושלים - הם יוכלו לבצע גם ירי רקטי מעזה ובירושלים לגרום לטרור קשה מאוד בתקופה הקרובה. הסימנים מראים שאנחנו לפני תקופה לא פשוטה. לצערי ההכרזה של בן גביר היא די מאוחרת, אני לא בטוח שאפשר לעצור כבר את מה שהולך להתרחש". 

לבסוף, סיכם בוסקילה: "אני חושב שזה דורש הרבה מאוד כוחות ופריצה של שוטרים, גם שוטרי מג"ב במילואים, גם משטרה ואולי סיוע גם של צה"ל באיזור מזרח ירושלים והכפרים מסביב וכמובן גם מעזה. זה למעשה לא יביא את הטרור למצב של אפס, אבל אנחנו נוכל לפחות לבלום חלק של פעילות הטרור שצפויה עוד לצאת מהתקופה הקרובה".