צה"ל תקף הלילה (שני) אתר לייצור רקטות ברצועת עזה, בתגובה לשיגור הרקטה ליישובי העוטף ביום שבת בערב. לאחר התקיפה נשמעו אזעקות צבע אדום בקיבוץ רוחמה שבעוטף ובשדרות.

מתיחות בדרום: רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה - ויורטה על ידי כיפת ברזל

צה"ל מסר כי ארבע רקטות שוגרו לעבר ישוביי העוטף, כאשר שלוש מתוכן התפוצצו באוויר ואחת נפלה בשטח פתוח. "תקיפה זו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה, והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל", נמסר בהודעה.

כזכור, לפני יומיים שוגרה רקטה יחידה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ויורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית בצה"ל. קודם לכן, הופעלה אזעקת צבע אדום בנחל עוז, הנמצא במועצה אזורית שער הנגב. מדוברות שער הנגב נמסר כי "לאחר בדיקה, לא אותרו נפילות בשטחי מועצה אזורית שער הנגב. אין נזק לגוף או נזק לרכוש". 

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, מסר בתגובה לירי בשבת: "הירי הערב לעבר יישובי עוטף עזה מחייב תגובה קשה וכואבת. אסור לאפשר את המשך טפטופי הירי לעבר יישובי העוטף. למדנו בעבר כי סופם של טפטופים הוא מבול של רקטות והשבתת החיים ביישובי העוטף. אנחנו דורשים תגובה חזקה הכוללת פגיעה בראשי הנחש שתעביר מסר שכל מי שינסה לפגוע בנו, דמו בראשו".

"חמאס ירה טילי נ"מ שהפעילו את האעזקות"

הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לאירועי הלילה: "בעזה למעשה, אותה תקיפה שלא התרחשה בתגובה לירי רקטה שהיה בין הלילה של שבת וראשון, הגיע לפנות בוקר. היום בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, חיל האוויר תוקף אתר תת קרקעי לייצור רקטות או חומרי גלם שבעצם חלק מהרכיבים שמהם מייצרים את הרקטות עצמן".

"מה שראינו לאחר מכן זה שתוך כדי התקיפה, בסביבות השעה ארבע ועשרה לצורך העניין, חמאס יורה טילי נ"מ בדרך כלל זה טילי כתף SA7, חלקם סטרלות, שהוא יורה לכאורה לכיוון המטוסים אבל כנראה שלא רק, כנראה שזו איזושהי שיטה שלו. הוא יורה שלוש ראשונות שמפעילות את האזעקה, את הצבע אדום בשדרות, ואחרי זה בארבע ארבעים לפנות בוקר הוא יורה פעם נוספת, הפעם מפעיל את האזעקות בקיבוץ רוחמה. סך הכול ארבעה שיגורים של אותן רקטות שחודרות לשטח האווירי הישראלי, שלוש מתפוצצות לבד באוויר", הוסיף.

עוד אמר כי "אז צה"ל מגיב ועוד פעם חמאס מנסה, והרקטה הרביעית גם נפלה בשטח פתוח, זאת אומרת, בצה"ל מתייחסים לזה כאילו זה רקטות, זאת אומרת, הספירה היא כזאת. דרך אגב, מעל 20 סך הכול כולל רקטות אחרות נורו בשלושה שבועות האחרונים, צה"ל בתגובה לירי הזה תוקף קצת בצורה סמלית יותר באמצעות טנקים, עמדות של חמאס שהן לא מאוישות, צריך לומר. אבל תשימו לב לקצבים, שימו לב לפינג פונג, שימו לב לקצב המוכר שאנחנו מכירים, בדרך כשזה מתחיל זה מתקשה להסתיים".

"עכשיו בשלושה שבועות האחרונים, כמעט כל שבוע, כל ארבעה-חמישה ימים יש אירוע שמסתיים בהפעלות, בתקיפה, באזעקות וכדומה. זה כנראה ימשיך לחזור על עצמו וחמאס מנסה למצוא לעצמו דרך ביניים, הוא זה שירה הלילה את טילי הכתף", סיכם. 

עריכה: ירדן חדד 103fm