במהלך פעילות משותפת של יחידת דובדבן יחד עם סיירת גולני וכוחות שב"כ ומג"ב נעצרו הלילה (שני) בשכם המחבלים עובכאמל גורי ואסאמה טוויל, החשודים בביצוע הפיגוע בו נפל סמ"ר עידו ברוך ז"ל. במהלך הפעילות נעצרו שלושה חשודים נוספים. 

"ברכה שאני לא יכול לתאר": חברו של סמ"ר עידו ברוך ז"ל נפרד
"חבר ומפקד נערץ ואהוב": סמ"ר עידו ברוך שנרצח בפיגוע בשומרון הובא למנוחות

סמל-ראשון עידו ברוך ז''ל שנהרג בפיגוע הירי בשומרון (צילום: דובר צה''ל)
סמל-ראשון עידו ברוך ז''ל שנהרג בפיגוע הירי בשומרון (צילום: דובר צה''ל)

הפיגוע התרחש לפני כחצי שנה סמוך לשבי שומרון, במהלכו ביצעו המחבלים ירי חולף ממכונית לעבר כוח צה"ל שאבטח צעדה לציון 55 שנים לשחרור השומרון. כתוצאה מהירי, נפצע ומת מפצעיו החייל עידו ברוך.  מאז הפיגוע בוצע ריכוז מאמץ מודיעיני ומבצעי ובמהלך הימים האחרונים אותרה על ידי השב"כ דירת מסתור בה שהו המבוקשים.

במהלך ניסיון מעצר החשודים הלילה, בוצעו חילופי אש בין כוחותינו למבוקשים וכתוצאה מכך נפצעו שני המחבלים, שמיד לאחר מכן נתפסו על ידי הכוחות. במקביל למעצר, הוחרמו שני כלי נשק מסוג M16, שעל פי החשד שימשו את המחבלים. החשודים הועברו לחקירת שב"כ, אין נפגעים לכוחותינו. 

במקביל, במהלך פעילות לוחמי צה"ל במחנה הפליטים אל אעידה, מצפון לבית לחם, יידו מחבלים מטען לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. זוהתה פגיעה. בכפר ג'בע שבצפון השומרון נשמעו קולות ירי במהלך פעילות הכוחות. במהלך הלילה נעצרו ארבעה מבוקשים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

"אווירה פלסטינית בהחלט מאוד מתוחה -  זה ילווה אותנו גם בימים הקרובים"

הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לאירועי הלילה: "סגירת מעגל של כוחות גם של דובדבן, גם סיירת גולני, מידע מדויק שמסר השב"כ, שסוגרים מעגל על מבצע הפיגוע, על פי לפחות המידע שיש כרגע, הפיגוע בו נפל סמל ראשון עידו ברוך ז"ל באוקטובר האחרון, סמוך לשבי שומרון שם התרחש פיגוע ירי שפגע כאמור בעידו ולצערנו הרג אותו. נכנסים לשכם סביבות השעה אחת לפנות בוקר, סוגרים על אותה דירת מסתור שמוצא השב"כ, ישר מיד לאחר הסגירה או תוך כדי, אחד המבוקשים במעורבות באותו פיגוע מתחיל לברוח, מזהים אותו, יורים ופוגעים בו".

"עוצרים לאחר מכן מעורב נוסף שחשוד, זאת אומרת, שני מחבלים שביצעו את אותו פיגוע, גם הוא נעצר, שניהם מועברים, גם זה שנפצע בשלב הראשון, לידי השב"כ. עוד שני עצורים שם אחרי זה, עדיין בנוהל הרגיל, חילופי אש, ירי, כוחות צה"ל השיבו אש ומדווחים על הרוג אחד. תוחמים את זה כל הדבר הזה יחד - אווירה פלסטינית בהחלט מאוד מתוחה, כמובן מבלי שדיברנו עוד על מזרח ירושלים, זה ילווה אותנו גם בימים הקרובים", סיכם.

עריכה: ירדן חדד 103fm