פיגוע דקירה במחסום שועפאט: מותו של סמ"ר אסיל סואעד, לוחם מג"ב בשנות ה-20 לחייו, נקבע היום (שני), לאחר שנפצע באורח אנוש מדקירה סמוך למחסום שועפט בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבי"ח הדסה הר הצופים, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. מבירור ראשוני עולה שכוחות מג״ב הגיבו בירי לעבר המחבל ששלף סכין לעברם. המחבל נעצר.

לאחר רצף הפיגועים: בן גביר הורה על הגבלות נוספות בבתי הכלא הביטחוניים

לפי החשד, הלוחם עלה יחד עם לוחם מג"ב נוסף לאוטובוס סמוך למחסום במטרה לבצע בידוק ביטחוני, והותקף על ידי מחבל שהתנפל עליו עם סכין, דקר אותו ופצע אותו אנושות. מדובר מבחסום שבו נרצחה בחודש אוקטובר האחרון הלוחמת נועה לזר ונפצע המאבטח דוד מורל. מחקירה ראשונית עלה כי הלוחם מג"ב נפצע גם מהדקירה וגם נפגע מירי של המאבטח שניסה לפגוע במחבל. 

אסיל סואעד (צילום: דוברות מג''ב)
אסיל סואעד (צילום: דוברות מג''ב)

חובש רפואת חירום במד"א שמעון זלץ סיפר: "הגעתי למקום במהירות וראיתי בתוך האוטובוס צעיר בשנות ה-20 עם פצעי דקירה. הוא היה מחוסר הכרה ומיד הגיעו כוחות גדולים של מד"א, הענקנו לו טיפול רפואי תוך עצירת דימום ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה מאוד".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב למותו של הלוחם, ומסר: "הלב נחרד מנפילתו של לוחם מג"ב בפיגוע מזעזע. לוחם שהלך כדי לשמור על הילדים שלנו, שיוכלו לצאת מהבית בביטחון, ולצערנו לא יחזור הביתה. אסון קשה מאוד וכאב גדול לעם ישראל כולו. בשמי ובשם מדינת ישראל אני מוסר תנחומים למשפחה היקרה, ליבנו איתכם".

המפכ״ל רב ניצב יעקב שבתאי הגיע הערב לזירת הפיגוע במחסום שועפאט. הוא דיבר במקום על לוחם משמר הגבול אסיל סוואעד שנפל בפיגוע ואמר: ״ אסיל היה לוחם מצטיין שעמד תמיד בקו הראשון ולא אחת סיכן את חייו למען בטחון אזרחי מדינת ישראל. מפקדיו מספרים על לוחם אהוב על חבריו ומפקדיו שרואה בשרות במשמר הגבול שליחות למען בטחון המדינה. נהיה עם משפחתו וחבריו בשעה הקשה, נתמוך ונלווה אותם״.

הסכין בה השתמש המחבל בפיגוע במחסום שועפאט (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין בה השתמש המחבל בפיגוע במחסום שועפאט (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות גדולים של לוחמי מג"ב, משטרה, ימ"מ ויחידות מיוחדות, פועלים בשעות אלו בשועפאט בסביבת ביתם של שני המחבלים שביצעו את הפיגועים היום. הכוחות עצרו את אימו ואחיו של המחבל מהפיגוע במחסום שועפאט, לצורכי חקירה. הכוחות נתקלו במהלך הפעילות ביידוי אבנים. כמו כן, בוצע ניסיון דריסה של הכוחות, שהגיבו בירי.

כמו כן, מוקדם יותר היום, אירע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. נער בן 17 נפצע קל מדקירה בשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה פתחו בסריקות ומרדף בניסיון להתחקות אחר החשוד במעשה, נער בן 14 משועפאט, שנעצר לאחר שנמלט מהמקום.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה. המרכז הרפואי הדסה עדכן כי אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונה בחור בן 17 וחצי, אשר נדקר בגבו בארוע פח״ע בעיר העתיקה. מצבו קל, סובל מחבלה קלה ביותר. 

חובשי מד"א יהודה זנד וברוך וייסמן סיפרו: "הפצוע הגיע למנהרה סמוך לכותל כשהוא בהכרה עם פצע דקירה בגופו. הוא סיפר לנו שהוא נדקר סמוך לשער השלשלת וברח לכיוון כותל. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

עם קבלת הדיווח, שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים הוזעקו למקום, החלו בסריקות ועצרו בהר הבית את המחבל בתוך זמן קצר כשהוא מסתתר, זאת בתום סריקות שבוצעו אחריו. לאחר הדקירה המחבל השליך את הסכין ונמלט מהמקום. מבירור פרטי המחבל עולה כי מדובר בבן 14 תושב מ.פ שועפאט. הסכין עמה בוצעה הפיגוע נתפסה בזירה.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע לאזור ומקיים הערכת מצב עם המפקדים.