הנהגת האסירים הפלסטינים הורתה היום (שני) לאסירים בבתי הכלא הישראלי לפתוח בשביתת רעב ולנקוט צעדי מרי נוספים, החל מתחילת חודש הרדמאן. זאת, בעקבות שורה של צעדים שנקט השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נגד התנאים המופלגים שלהם זכו האסירים, וביניהם סגירת מאפיות פיתות.

בהצהרה הרשמית נכתב כי "הדרישה היחידה שלנו היא החופש שלנו, וכולם חייבים לקלוט את המסר הזה ואת קולנו. אנחנו לא יכולים עוד לסבול את המשך ההתעללות בנו יומם ולילה, וההתקפה על כבודנו וכבודן של האסירות שלנו. השביתה הזו, שכותרתה היא 'חירות או מות קדושים', היא צעד שכל אסיר מכל הפלגים ייקחו בה חלק".

בתחילת החודש, "לשכת המידע לאסירים פלסטינים" טענה כי פרסמה קלטת שמע של אסירה ביטחונית מכלא דמון הזועקת לעזרתם של הארגונים הפלסטינים. זאת, לאחר שנטען על ידי השלכה כי "התנאים בבתי הכלא בישראל מתוחים כבר ימים, בעקבות הצעדים השרירותיים והתקיפות של הנהלת בית הסוהר נגד האסירות".

חיפוש באגף אסירים ביטחוניים (צילום: שב''ס)
חיפוש באגף אסירים ביטחוניים (צילום: שב''ס)

בקלטת השמע שפורסמה, אמרה האסירה: "שולחות את זעקותינו אל כל מי שחוזר על כך שהוא פועל לשחרור שלנו. איפה הנחישות שלכם? איפה הניצחון עבורנו? או שמא מדובר במסרים ריקים כדי להעביר את הזמן ללא פעולה מעשית? מי יתמוך בנו וילמד את האויב לקח, ממנו ילמד שלא לתקוף אותנו? או שנחכה לאסיר אחר שילחם עבורנו, כפי שעשה יוסף אל-מבחוח (שדקר סוהר ביטחוני בכלא נפחה בשנת 2021)?".

עוד הצהירה האסירה הביטחונית כי "איפה מי שישחרר אותנו לאחר שנפלנו בשבי, ביום שפעלנו למלא את חובתנו במו ידינו, למען המולדת הקדושה ולא נגזר עלינו למות מות קדושים. זו הזעקה שלנו, האם נמצא מישהו שיתמוך בנו ויאמין שהאויב יפסיק לפגוע בנו ולשחרר אותנו?".

דובר לשכת האסירים הפלסטינים, איסלאם עבדו, הדגיש כי "התוקפנות ההולכת וגוברת של ישראל נגד האסירים והאסירות חצתה את כל הקווים האדומים. הזירה הנוכחית מאיימת להתפוצץ גם מחוץ לכותלי בית הכלא. עבדו אמר בהצהרה ל"שאהב" כי "האסירים, בעיקר בבתי הכלא בנגב, עומדים בפני פגיעה קשה ומתמשכת בשבוע האחרון בהוראת השר הפשיסטי לביטחון לאומי איתמר בן גביר". לדבריו, "יש מצב חסר תקדים ותוקפנות שחצתה את הקווים על ידי תקיפה והכנסת כוחות הדיכוי לתוך בית הכלא ושליכת האסירות לתאי בידוד".

חבר הכנסת, אליהו רביבו (הליכוד), צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מבטיח לעשות כל שביכולתי כדי לוודא שהפעם השביתה הזו תהיה מלאה, בלי הברחות של טורטית ושאר מתוקים".