הותר לפרסום: סמ"ר אסיל סואעד הוא לוחם משמר הגבול שנפל הערב (שני) בפיגוע הדקירה במעבר שועפאט. סואעד ביצע, לצד מאבטח אזרחי, בידוק ביטחוני באוטובוס שהגיע למעבר, כאשר במהלכה הגיח מחבל כבן 13 ודקר אותו. המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם ירה לעבר המחבל במטרה לנטרל אותו, ירי שככל הנראה פגע בלוחם.

הפיגוע במחסום שועפאט: נקבע מותו של לוחם מג"ב שנפצע אנושות

כתוצאה מהפיגוע אסיל סואעד נפגע באופן אנוש וכוחות רפואיים שהגיעו למקום ניסו להציל את חייו. בהמשך כשפונה לבית החולים הדסה הר הצופים, נקבע מותו. סואעד בן ה-22, תושב חוסנייה, שירת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר הגבול עוטף ירושלים. הוא התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה ושירת באותה הפלוגה. בתום שירות החובה שלו נלחם בכדי לחתום קבע באותו המקום. 

חבריו בפלוגה במשמר הגבול סיפרו כי היה האדם הכי שמח, תמיד סייע ועזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה. 

זירת פיגוע הירי במחסום שועפאט (צילום: דוברות המשטרה)
זירת פיגוע הירי במחסום שועפאט (צילום: דוברות המשטרה)

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה הערב לוחם מג״ב אשר נפגע באורח אנוש בפיגוע בצומת שועפט. הצוות הרפואי נלחם על חייו והמשיך במאמצי ההחייאה שהחלו בשטח, אך נאלץ לבסוף לקבוע את מותו.  אנו משתתפים בצער המשפחה".

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב למותו של הלוחם, ומסר: "הלב נחרד מנפילתו של לוחם מג"ב בפיגוע מזעזע. לוחם שהלך כדי לשמור על הילדים שלנו, שיוכלו לצאת מהבית בביטחון, ולצערנו לא יחזור הביתה. אסון קשה מאוד וכאב גדול לעם ישראל כולו. בשמי ובשם מדינת ישראל אני מוסר תנחומים למשפחה היקרה, ליבנו איתכם".