מאות אנשים הגיעו היום (שלישי) להלווייתו של סמ"ר אסיל סואעד, לוחם משמר הגבול שנהרג אתמול בפיגוע במחסום שועפאט בירושלים, והובא בשעות אלו למנוחות בכפר חוסנייה, בו גדל. 

הפיגוע במחסום שועפאט: נקבע מותו של לוחם מג"ב שנפצע אנושות
נלחם כדי לחתום קבע: סמ"ר אסיל סואעד הוא לוחם מג"ב שנפל בשועפאט

סמ"ר סועאד, שעלה לאוטובוס יחד עם מאבטח, הופתע ממחבל קטין בן 13 שזינק לעברו כשהוא חמוש בסכין ודקר אותו עמוקות בירכו. המאבטח, כך עולה מהחקירה, שניסה לפגוע במחבל וירה לעברו, פגע בטעות בסמ"ר סועאד, וגרם לפציעתו האנושה. צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינו אותו כשהוא מחוסר הכרה לבית החולים, שם נקבע מותו.

בקרב משפחתו ובסביבת חבריו במשמר הגבול, התקשו להשלים עם האובדן, ורבים מהם הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה בבית העלמין.

זירת פיגוע הירי במחסום שועפאט (צילום: דוברות המשטרה)
זירת פיגוע הירי במחסום שועפאט (צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ספד: "אסיל עמד מול הטרור בלי לפחד, ושמר בגופו על אזרחי ירושלים. אסיל לא היסס לרגע וביצע את הערכים שספג ממשפחתו היקרה ואהובה. כשמכירים את המשפחה, את האבא, את האמא, כשקוראים את ההיסטוריה, לומדים על האחים, וחלק מהם משרתים במשטרת ישראל ובמכבי האש, מבינים מאיפה הגבורה הזו מגיעה ומאיפה הוא צמח. המרצחים השפלים האלה לא ישברו אותנו, לא ישברו את כל השוטרים והלוחמים הגיבורים שאנחנו רואים כאן, השפלים הללו לא ימנעו מאיתנו להיאבק כדי שהילדים שלנו, של כולנו יחיו כאן בארץ זבת חלב ודבש, באהבה, בשמחה, בלי טרור, בלי נשק לא חוקי, בלי שנאה. לא נשכח את אסיל, את הקרבן שהקריב ונאבק לעד נגד הטרור, נחבק את המשפחה, נחבק את כל הלוחמים שלנו, נחבק את כל התושבים כאן, שכל כולם חפצי חיים ורוצים לחיות כאן בשלווה, בשקט ובשלום. חובתנו לעשות את זה ולפעול לכך כמה שיותר. יהי זכרו ברוך".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "אנו מתכנסים כאן היום בבית העלמין כמשפחה ָשכולה אחת, ביגון כבד ובשותפות גורל העוטפת את כולנו, עם לכתו של סמל ראשון אסיל סואעד זכרונו לברכה. אתמול, בפעילות טרור רצחנית, של מחבל בן עוולה, נגדעו חייו של אסיל, בהיותו בן 22 שנה בלבד.  אירוע קשה זה, ממחיש לכולנו עד כמה קשה היא עבודת השוטר. מהי האחריות המוטלת על כתפיו, ובאיזו רמת סיכון הוא נמצא, יום יום, שעה שעה. בשנים האחרונות, נטל ביטחוני רב יותר עובר לכתפי משטרת ישראל. השוטרים המסורים, עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, מוצבים כחומה חיה ובצוּרה בנקודות החיכוך, במוקדים הנפיצים ובמחסומים, נלחמים בגבורה ובעוז ולצערנו אף משלמים לעיתים קרובות בחייהם. את ההקרבה העצומה אנו רואים בקרב שבט סואעד, אשר ידוע בהתגייסותו לכוחות הביטחון במדינה. במשטרת ישראל משרתים למעלה מ- 250 שוטרים, גמלאים ומתנדבים בני השבט. אסיל הוא החלל החמישי במניין חללי משטרת ישראל מבני שבט סואעד. בתקווה שזהו החלל האחרון".

סמ"ר אסיל סואעד, בן 22, התגייס למשמר הגבול במרץ 2019, ועם תום שירות הסדיר ביקש להמשיך בשירות כלוחם באותה יחידה. לפני כחצי שנה חתם על שירות קבע, לאחר שמג"ב סייע לו להתגבר על תהליכים בירוקרטיים שכמעט הכשילו את המעמד. כשהחתימה אושרה לא היה מאושר ממנו ולאחרונה אף סוכם כי הוא מועמד לצאת לקורס מ"כים. 

חבריו ליחידה סיפרו על סואעד שהיה אדם מאד חיובי, ותמיד נרתם לעזור לכולם. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושישה אחים המתגוררים בחוסנייה, למעט האחות המתגוררת בכרמיאל. בסביבת משפחתו מספרים על אובדן קודם של המשפחה הרחוקה בעת אירוע חטיפה של עומר סואעד בגזרת הר דב בידי גורמים מהחיזבאללה. באותו אירוע נחטפו ונרצחו החיילים בני אברהם ועדי אביטן.

עוד הם מספרים כי בנשמתו היה סואעד לוחם שאהב את המדינה וחייך בכל רגע. "למרות הסיכונים, זה מה שהוא רצה לעשות. להיות לוחם, פייטר. קסם של בחור שנהנה מהנתינה והעשייה לטובת המדינה", אמרו.