הסערה הבוקר (רביעי) סביב עקירת ופינוי מטע הזיתים בכרם שילה מגיעה לאחר שחן בן אליהו, שהקים את המטע, לא פינה את השטח אליו נקבע כי פלש שלא כדין, כפי שהתחייב. בן אליהו חויב לפנות את השטח, לאחר שבג"ץ קבע כבר לפני יותר משנה כי זו קרקע פרטית וכי עליו לפנותה. בן אליהו ביקש לדחות את הפינוי והתחייב לפנותה בעצמו עד ה-1 בפברואר 2023.

לידי מעריב הגיע מסמך התחייבות עליו חתם בן אליהו מול אבי רואה, עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, ב-2.9.2021, בו התחייב לפנות את השטח ללא תנאי: "אני אפעל מיד עם צאת שנת השמיטה תשפ"ב להכשיר במהירות האפשרית שטח חלופי, ואעתיק אליו את העצי הזיתים המצויים כיום בתחום הכרם,, כתב בן אליהו במסמך והוסיף: "בכל מקרה וללא תלות במידת ההצלחה בהכשרת השטח".

עם זאת הוא מוסיף במכתב שהפינוי ייעשה בכפוף לכך שמשרד הביטחון ידחה את מועד הפינוי וכי יקצה לו שטח חלופי לתקופה של 25 שנים עם אפשרות לחידושו לפרק זמן זהה. גורם ביטחוני אמר בתגובה להדרישת הקצאת שטח חלו]פי כי הוצע לבן אליה ו שטח כזה, אולם הוא סירב

המסמך (צילום: צילום מסך)
המסמך (צילום: צילום מסך)

המסמך (צילום: צילום מסך)
המסמך (צילום: צילום מסך)

גורם ביטחוני אמר כי "מדובר בפלישה של בן אליהו לאדמה פרטית. בג"ץ הורה לפני יותר משנה על פינוי החלקה. בן אליהו התחייב בפני בג"ץ לפני יותר משנה לפנות את החלקה באופן עצמאי וביקש ארכה לפינוי ובג"ץ קיבל את הבקשה ודחה את הפינוי של הפלישה עד ליום 1.2.23. 
בן אליהו הפר את ההתחייבות שלו ולא קיים את פסק הדין של בג"ץ (בניגוד למשק אחיה שכן קיימו את אותו פסק הדין). לכן, מערכת הביטחון מחויבת לקיים את פסק הדין של בג"ץ".

תגובת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים: "כוחות הביטחון פינו הבוקר חלקה חקלאית, אליה פלשו לפני שנים אחדות, באופן לא חוקי וללא אישור הגורמים המוסמכים. נזכיר, כי במסגרת הליכים מנהליים ומשפטיים שהתקיימו בנושא, התחייב מר חן בן אליהו, שנכנס למקרקעין המדובר ללא היתר, בפני בית המשפט העליון ורשויות האזור, כי יפנה באופן עצמאי את החלקה עד לתאריך 01.02.23.  לנוכח בקשתו, ניתנה לו אורכה בת למעלה משנה לבצע את הפינוי".