השיח התוקפני נגד המשטרה, הטענות כמעט מכל החזיתות על אובדן משילות והביקורת שמותחת כלפי השוטרים והמפקדים הובילו אתמול את מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי להרים "מעצור יד" ולפנות אל שוטריו, מפקדיו וקציניו, במסר חד וברור. "האחריות היא שלי, אני מגבה אתכם ככל שאתם פועלים על פי החוק", רשם ובנוסף העביר מסר עקיף: "המשטרה חייבת עצמאות וזה מה שיוביל לשמירה על חוסנה וביטחונה של המדינה" במענה לכל מיני רעיונות שעלו בימים האחרונים".

ראשי המחאה הכריזו על "יום מאבק לאומי" בשני: כל הצעדים והשיבושים המתוכננים

באגרת ששלח אל השוטרים והקצינים כתב המפכ"ל: "אנו נמצאים כולנו כאזרחים וכאנשי משטרה בתקופה מורכבת ורבת משמעות הנוגעת לחברה הישראלית כולה, ורואים חשיבות עליונה לאחדות, שכה חשובה לבסיס המשותף לנו כחברה".

רנ"ב שבתאי הוסיף והתייחס לערכי המשטרה והדגיש: "משטרת ישראל פועלת לאכיפת החוק, למניעת עבירות, לחיזוק הנורמה האזרחית של ציות לחוק, לשמירה על בטחון הנפש והרכוש ולקיום הסדר הציבורי. תוך כיבוד האדם וזכויותיו. הקוד האתי של משטרת ישראל הוא מצפן מוסרי ואתי המכוון את התנהגות השוטר בכל הנסיבות״.

בהתייחס לתקופה המאתגרת הוא פנה אל שוטריו, קציניו ומפקדיו וקרא להם כי גם בעת הזו, ובמיוחד בעת הזו, כדי לשמור ולחזק את אמון הציבור כולו, "עלינו להמשיך ולהקפיד על מקצועיות, ערכיות ועשיה ללא משוא פנים", תוך שהוא שולח מסר עקיף גם לשר הממונה איתמר בן גביר: "בזכות עצמאותה, המשטרה הייתה ותישאר תמיד ציר ליבה חשוב לשמירה על חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל.  אנו משטרה של החברה הישראלית כולה, הפועלת מתוקף אחריותה לשלום וביטחון הציבור. ככזו לעולם נשאר ממלכתיים ונמשיך לקבל החלטות שאין בהן שיקולים זרים, מלבד החוק".

בנוסף, התייחס המפכ"ל לעניין המחאות משמאל וימין וציין באגרת: "מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה ולנהלה תוך שוויוניות, ממלכתיות ואיפוק, ככל הנדרש, כאשר כל העת ביטחון הציבור והוראות החוק בלבד מצויים לנגד עיננו. ידענו לעשות זאת בעבר וכך גם בעתיד לבוא".

רנ"צ שבתאי לקח כאמור אחריות במלוא מובן המילה וגיבה את שוטריו וקציניו: "כמי ששולח אתכם המפקדים והשוטרים אל משימות מורכבות ומאתגרות מדי יום ביומו, אני מגבה באופן מלא את קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח כל עוד פעלו בהתאם לנהלי משטרת ישראל ועל פי חוק. החלטות אשר ממחישות הלכה למעשה את מיקומה ותפקידה של המשטרה במדינה דמוקרטית. מקומם של המפקדים יהיה תמיד בחזית ובראש הכח, הם מוכיחים וימשיכו להוכיח דוגמא אישית, מקצועיות ואחריות עילאית".

יחד עם זאת הוא פנה אליהם: "אני מצפה מכם המפקדים והשוטרים, להקפיד הקפדה יתרה על רוח המשטרה וערכיה חרף הלכי הרוח הסוערים. אני רואה בכם שגרירים של החוק הפועלים אך ורק עפ"י החוק ואני מאמין שבכך נשמש דוגמא ועוגן לחברה הישראלית כולה. אנו חברה חפצת חיים וביכולתנו כחברה להתמודד גם עם האתגר שלפתחנו".