פיגועים קשים טלטלו את המדינה בחודש האחרון וגרמו למקרי מוות רבים. מה הפתרון לכך? אריה אלדד דן על כך ב־103fm עם שר התפוצות עמיחי שיקלי, אשר הביע את דעתו בנושא.

"בטווח הארוך, צריך לחשוב אסטרטגית איך מתייחסים לשכונות האלה במזרח ירושלים, יש פה שאלה מאוד גדולה. ברמה האופרטיבית - אני כופר בתזה שאומרת לנסות ולייצר הרגעה. יש בזה משהו שהוא מאוד מלאכותי. להערכתי הגישה צריכה להיות מאוד אגרסיבית", טען. "יש לנו כרגע בעיה שבארגז הכלים יש תהליכי חקיקה עוד לא הבשילו למימוש, אבל בעיניי, בהינתן שהאופציה לגרש משפחות מחבלים תהיה אופציה שלא תיבלם על ידי כל מיני ערכאות שיפוטיות כאלה ואחרות - זה שינוי כללי משחק וזו סנקציה שאני מעריך שיש לה אפקט דרמטי".

הוא הוסיף: "הדבר הזה, לצד הרס של בתי מחבלים ופעילות שיכולה להיות אזרחית בהיבטי משילות, כי יש בעיית משילות מאוד עמוקה שם, אם נעשה את זה, אני מעריך שנוכל להביא למציאות יותר טובה בעוטף ירושלים בטווח הקצר. בטווחים הארוכים יש פה שאלות יותר עמוקות.\

הוא אמר כי "הנושא בסופו של דבר יגיע לפתחם של ראש הממשלה ושר הביטחון, כי יש פה משהו יותר מהיבט של ביטחון הפנים. הם אלה שיצטרכו להכריע לאיזה קו ללכת. אני אמרתי שדווקא בנקודה הזו אני לא מקבל את העמדה שצריך לנסות לייצר הרגעה, עצם השיח הזה מעביר מסר של חולשה. אני חושב שבמקום שבו יש אנשים שמבקשים לפגוע בנו צריך ללכת בכל הכוח, גם אם בטווחים יותר קצרים אתה עלול לשלם בהסלמה נקודתית, ואחר כך אתה יכול לדכא את קן הטרור הזה ולהביא לשקט בטווחים יותר ארוכים. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm