מאות חיילים בודדים עולים לישראל לבדם ומותירים את משפחותיהם מאחור, על מנת להתגייס לצה"ל ולבנות כאן חיים חדשים. דימה טומילין היה בן 17 כשעלה לבדו מאוקראינה. נער צעיר במדינה זרה. המסע שלו בישראל התחיל בלימודי אולפן בתוכנית סל"ה שבניצנה, שם הכיר לראשונה את מתנדבי עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים", ששיתפו בחוויות האישיות שלהם כחיילים בודדים ונתנו לו כלים להתמודד עם האתגרים שמצפים לו בהמשך.

עם גיוסו לצה"ל כלוחם בסיירת גולני, העמותה הצמידה לו חונך אישי, "אח גדול", שליווה אותו לאורך כל שירותו הצבאי. "לקראת השחרור הייתי מבוהל מהיציאה לאזרחות ואח גדול צירפו אותי לתוכנית 'אח לדרך', תוכנית שמכינה חיילים בודדים לאזרחות ומלווה אותם", מספר דימה. "הכירו לי את אורן, מאמן ומרצה בסמינר הקיבוצים שמתגורר עם משפחתו בכמון שליד כרמיאל. מהרגע הראשון נתנו לי להבין שרואים בי כבן משפחה. עבור אחד כמוני שגדל באוקראינה זה לא טריוואלי. בשום מקום בעולם אין עזרה הדדית כמו בישראל".

דימה ובת זוגו, שגם היא הייתה חיילת בודדה, זכו לקשר חם ולמשפחה חדשה בישראל, ולאחרונה פגשו את אמו של דימה שהגיעה לביקור קצר. דימה השתחרר מצה"ל, וכיום הוא ובת זוגו הפכו בעצמם ל"אחים גדולים" לחיילים בודדים. בנוסף, דימה מתנדב בצוות ההדרכה של "אח גדול לעולים חדשים" בניצנה – במקום שבו המסע האישי שלו בישראל התחיל.

דניאל אהרון, מנכ"ל אח גדול, הקים את העמותה לפני 13 שנים כיוזמה חברתית ייחודית לחיילים בודדים: "נוטים לשכוח את ייחודיות התופעה של צעירים יהודים שעולים לישראל לבדם מתוך ציונות. השנה אנחנו מלווים 1,500 חיילים וחיילות בודדים, ומעניקים להם מעטפת אישית ומשפחתית המקלה את שירותם הצבאי והשתלבותם בחברה עם יציאתם לאזרחות".

ניתן לתרום לעמותה דרך "עיגול לטובה" או דרך אתר עמותת אח גדול למען חיילים בודדים.