רשת "בלומברג" דיווחה בשבוע שעבר כי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) זיהתה שאיראן העשירה אורניום לשיעור של 84%, רק 6% פחות מהרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני. מנכ"ל תנועת "הביטחוניסטים" תא"ל אמיר אביבי התייחס לדיווח היום (רביעי) בתוכנית "קפאין" עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, והעריך עד כמה ישראל קרובה לתקיפה צבאית באיראן.

ראש אמ"ן לשעבר: הדיווח לפיו איראן על סף יכולת לפתח נשק גרעיני - "קריאת השכמה"

"קודם נזכיר את הפרסום האחרון שהאיראנים כבר הגיעו להפקת אורניום מועשר של 90%, שמאפשר להם לייצר פצצות גרעיניות", אמר אביבי בפתח השיחה והוסיף: "ישראל צריכה להיות במוכנות מלאה. אני חושב שנכנסנו לתוך חלון זמנים של שנה-שנתיים, לא בטוח שיותר משנתיים, שבו ישראל צריכה להכריע את הסיפור הזה. יש האצה מאד גדולה של ההכנות מכל ההיבטים, כפועל יוצא מזה, מעקבים אחרי כל ההכנות. זו תקיפה אחרת לגמרי וראינו תכונה כזאת רק ב-2013 שאז הייתה חשיבה על אפשרות של תקיפה. אין ספק שאנחנו נמצאים במקום אחר לגמרי".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד סיפר, כי "השבוע הייתה ל'ביטחוניסטים' פגישה עם שגריר האיחוד האירופי ובשבוע הבא אני טס לוושינגטון בעניין הזה עם מסר מאד ברור לעולם. בסופו של דבר העולם עומד בפני שתי אופציות: או שישראל תהיה עם הגב לקיר, אנחנו נתקוף ונעשה מה שאנחנו צריכים לעשות והתוצאה של התקיפה הזאת מעבר להיבט הצבאי תהיה כנראה אפשרות גדולה לדרדר את האזור למלחמה אזורית שתרסק את הכלכלה העולמית. יהיה פה זעזוע עמוק ורב היותר ממה שמלחמת רוסיה-אוקראינה תייצר, או שאתם מייצבים קו מערבי ברור מול החזית המתגבשת הרוסית-איראנית שנוצרה בשנה האחרונה בעקבות התלות הגוברת של רוסיה באיראן".

הוא הוסיף כי "לחזית הזאת שותפים גם קוריאה הצפונית, והיא נתמכת כלכלית על ידי הסינים. המערב ישן בעמידה. הוא לא מבין שיש מולו חזית. אנחנו אומרים דבר פשוט: חייבים לצופף שורות, המערב חייב לעמוד מול איראן. אפשר לעצור את התוכנית הזאת עוד לפני שיורים כדור, אבל צריך נכונות להפעיל כוח. אם האיראנים ידעו: או שהם מתחילים לפרק חלקים מהתוכנית הזאת או שיחטפו התקפה אמריקאית-ישראלית-אירופאית על התשתיות האלה, רק אז יהיה אפשר להימנע מתקיפה, לייצב את המצב ודרך זה אולי יהיו הסכמי שלום עם סעודיה, פקיסטן, אינדונזיה, יש הרבה מה לעשות מסביב. צריך לומר ביושר, שלא תמיד אנחנו יודעים הכל עד הסוף. אנחנו עלולים גם להיות מופתעים ממשהו שאנחנו לא יודעים אותו. בסך הכל אנחנו אוחזים באיראן לא רע כמו שאנחנו שומעים מהפעולות שמפורסמות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

מינץ אמר כי הדבר מחבר אותו לפרסומים אחרונים לפיהם איראן בין היתר מפיצה קיני טרור על גבול סוריה -ישראל, כמו הפרסום על חוליית הטרור שזכתה לכינוי 'תיק הגולן'. "החוליה הזאת התחילה להתפתח ב-2018, מפעיל בכיר של חיזבאללה שפעל גם נגד האמריקאים בעיראק", אמר אביבי בתגובה. "בעקבות סיום מלחמת האזרחים בסוריה כפי שהייתה עד 2018 והשתלטות יותר משמעותית של הרוסים, חיזבאללה הבינו שהם צריכים לשנות היערכות מנוכחות גלויה בגבול להפעלת סוכנים סורים שגרים בסביבה לחוליות טרור נגד ישראל", הוסיף.

לסיום ציין מנכ"ל "הביטחוניסטים", כי צריך להבין שהאיראנים מעבר לניסיון ההתבססות בשטח סוריה, הם כלכלית חודרים עמוק לרמת הגולן הסורית וגם לאזורים הדרוזים. הם ממש משפיעים, משנים את המציאות  ומגייסים אנשים. בעניין הזה צריך לומר שפעילות חיל האוויר שלנו לא יכולה לעצור את זה. הפעילות היא במסווה אזרחי והם עושים אותה גם בירדן ונכנסים לעומק בירדן. זו פעילות מאד מאד מטרידה שמשפיעה על הכפרים ברמת הגולן הסורית".