הפרשן והכתב הצבאי של 'מעריב', טל לב רם, התראיין הבוקר (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחס לירי שבוצע הלילה מעזה והמתיחות הביטחונית לאחר המבצע בשכם.

אחרי העימותים בשכם: שני ניסיונות פיגוע ירי לעבר חיילים בשומרון
10 מחבלים חוסלו בחילופי האש בשכם; גוב האריות: "נכה בחזרה"

"עוד לילה לא שקט בעוטף עזה. באופן יחסית חריג, חיל האוויר תוקף דווקא בשעות הבוקר", אמר לב רם בפתח דבריו, "התקיפות הללו בוצעו בתגובה לשש רקטות שנורו מהרצועה לעבר שדרות ואשקלון. חמש מהן יורטו. צה"ל תוקף במרכז-מזרח רצועת עזה, מחנה של חמאס וגם עוד מתקן ייצור". 

"אם אנחנו מסתכלים על החודש וחצי אחרונים, היו סדר גודל של ירי של 40 רקטות מהרצועה, מדרגת התגובה כרגע נותרה באותו מקום, כלומר פוגעים באתרי ייצור של חמאס", הוסיף, "אנחנו עדיין לא יודעים מי ירה, אבל בטח הג'יהאד האסלאמי ירה אתמול, ואנחנו בטח רואים כבר סוג של תרחיש מוכר וגלגל שממשיך להסתובב, כפי שאנחנו מכירים. לא על כל אירוע ביהודה ושומרון, אנחנו רואים תגובה של ארגוני הטרור בעזה בהחלט על כל אירוע שהוא משמעותי, גדול, הרבה הרוגים כמו אתמול, מעל עשרה הרוגים של הג'יהאד האסלאמי".

מבצע ''עלות השחר'' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מבצע ''עלות השחר'' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן ציין פרשן 'מעריב', כי "זו משוואה שחזרה אלינו, היא הייתה באופן פחות יותר לפני כן, אבל זה קורה גם בעקבות זה שאנחנו רואים עוד עליית מדרגה בהסלמה גם ביהודה ושומרון. די ברור שמה שמתחיל ביהודה ושומרון, בסוף נגמר בעזה. אם חמאס היה רוצה לעצור ירי, הוא היה עושה את זה. זה הרבה יותר כבר מקריצה ואור ירוק, לדעתי יש כבר דברים שהם יותר מזה. התמונה היא בסופו של דבר, שכל שבוע לערך יש ירי עם הרצועה, והחשבון והפנקס הולך ומצטבר". 

"אני חושב שדווקא במגרש של מה שנמצא תחת אחריות ישירה של צה"ל, שר הביטחון, וגם נתניהו שבהיבט הזה מנסה להרגיע, בכל מה שקשור ליו"ש, רצועת עזה - אין שינוי במדיניות. היא די דומה לדרך שהתנהלה מערכת הביטחון, אבל השורה התחתונה שאנחנו רואים עוד קפיצה ועוד הסלמה במצב הביטחוני בחודשיים האחרונים, גם ביהודה ושומרון וגם ברצועת עזה", אמר לב רם.

"טפטוף בסופו של דבר ברצועת עזה הופך למבול", הוסיף, "צריך להסתכל על הנתונים הסטטיסטיים, הם מספרים את הכול. הנתונים הם כאלה שכל שבוע יש ירי מהרצועה. הנתונים הם כאלה שבחודשיים האחרונים יש מעל 40 רקטות שנורו מהרצועה, והנתונים הם כאלה שיש חד משמעית מי שמוביל ברצועה - וזה כן חמאס וג'יהאד אסלאמי - שעל כל אירוע מעל X הרוגים ביו"ש יהיו רקטות מעזה". 

לסיום אמר פרשן 'מעריב': "ברגע שחוזר הירי לדרום, והייתה תקופה ארוכה שכמעט ולא היה, זה כבר לא יחזור אחורה. איפה זה ייפסק? זה ייפסק בסופו של דבר במבצע או סבב הסלמה. זה ברור שפנינו לשם. מי שחושב שתהיה רק הסלמה ביהודה ושומרון וזה לא יגיע לדרום, הוא טועה. עכשיו אנחנו נכנסים לכל הכדורים שיש עכשיו לנתניהו באוויר, גם את הנושא הביטחוני ביהודה ושומרון, גם עזה, גם המתיחות החברתית בתוך ישראל, ולא דיברנו אפילו מילה על הידיעות הסנסציוניות שהגיעו מהכיוון של איראן בשנה האחרונה. הסיפור הביטחוני מאוד מורכב ומאוד משפיע על התנהלות הממשלה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM