חבר הוועד המרכזי של הפתח, עבאס זכי, אמר היום (חמישי) לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" כי "ישראל בגדה ברשות הפלסטינית" על ידי ביצוע המבצע הצבאי בשכם", שהביא למותו של 11 מחבלים פלסטינים ופציעתם של עשרות. 

לדבריו, "הסכם חדש היה אמור להיחתם בין ישראל לרשות הפלסטינית, אבל ישראל בגדה בנו וביצעה את הפעולות בשכם", אמר בריאיון לערוץ א-שארק. הוא הוסיף כי "ממשלת נתניהו נוהגת בסנקציות הקשות ביותר נגד עמנו הפלסטיני, שהאחרונה שבהן הייתה הטבח בשכם". הוא ציין כי "זה מה שגורם לנו לנתק כל התקשרות עם ישראל, להפסיק את התיאום הביטחוני ולפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי".

בתוך כך, חבר הוועד הפועל באש"ף, אחמד מג'דלאני, התראיין לארוץ "אלממלכה" הירדני ואמר כי "הטבח בשכם הגיע על ידי החלטה מדינית של הממשלה הפשיסטית בראשות נתניהו, ובניסיון להתחמק מההתחייבויות למתווך האמריקאי לעצור את ההסלמה. הפעולה היא ניסיון מתמשך לכפות את הדומיננטיות של הכיבוש שנוהג בטרור ממלכתי נגד עמנו".

עימותים בשכם (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
עימותים בשכם (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

מג'דלאני הוסיף כי "ההחלטה לצאת למבצע איננה ביטחונית או צבאית, ולא אושרה על ידי הרטמכ"ל, אלא ההחלטה היא מדינית, ונתניהו הוא מקבל ההחלטות הראשון והאחרון".

אמש, מוקדם יותר, לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל פעלו בקסבה של שכם למעצר שלושה מבוקשים שמעורבים בתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי, וכן בפיגוע הירי שבו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל ובפיגועים נוספים.

לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הפעילות חוסלו כ-10 מחבלים וכ-97 נפצעו. מצה"ל נמסר כי המחבלים שחוסלו הם אחד מראשי קבוצת הטרור 'גוב האריות', חוסאם אסלים, שביצע פיגועי ירי ומטען וכן שלח את רוצחי החייל עידו ברוך ז״ל אשר נעצרו בשבוע שעבר ע״י כוחות הביטחון. שני מבוקשים נוספים שחוסלו הם פעיל ג׳יהאד אסלאמי מחמד עא פתאח אשר ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צבא בשטחי יהודה ושומרון, ופעיל נוסף מראשי קבוצת הטרור 'גוב האריות' וליד דחיל, אשר ביצע ירי לעבר כוחות צבא. בחיפוש שביצעו הכוחות במבנה בו שהו, נתפסו שני נשקים ותחמושת.