הרמטכ"ל, הרצי הלוי, התייחס היום (חמישי) בנאום בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 למחלוקת הפוליטית סביב הרפורמה המשפטית, וקרא להשאירה מחוץ לגבולות הצבא.

"אנו, מפקדי צה"ל בכל הדרגים, ומהיום גם אתם, הקצינים והקצינות, עומדים על העיקרון - משימתו של צה"ל משימה לאומית אחת היא, ואין בלתה: הגנה על המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה; המשרתים בצה"ל כפופים לחוק ולפקודות הצבא ופועלים על פי רוח צה"ל וערכיו. לרחשי המשרתים בדבר המחלוקת נהיה קשובים, לא על מנת לתפוס בה צד, אלא כדי להותירה בחוץ ולשמור על צה"ל אחד, מלוכד סביב משימותיו המורכבות", אמר הלוי.

"נכבד את אופיו המיוחד של כוח המילואים שלנו, נזכור ונזכיר: שני אנשי מילואים יכולים לעמוד משני צידי המחלוקת, ולא לערב בה את המדים.
הם יבואו למילואים, ילבשו את המדים, ישאירו את המחלוקת בחוץ וייצאו למשימה שכם אל שכם, כתף אל כתף. כאשר הם אינם בשירות פעיל, אנשי המילואים הם אזרחים ואזרחיות ועומדות להם כל הזכויות מהן נהנים אזרחים במדינה דמוקרטית; ההפרדה הזו הינה הדרך היחידה לקיים צבא מילואים שנחיצותו רבה מאוד", הוסיף.

עוד נאם בטקס נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שהתייחס גם הוא לנושאים הבוערים: "המפקד הממלכתי חורט על דגלו את ערכיה של המדינה היהודית והדמוקרטית, שבה וי"ו החיבור בין היהודית לדמוקרטית מַלְחִימָה ערך עליון אחד. ואם יורשה לי בהערה אישית- אתם ההשראה שלי בימים אלה שאני עושה כמיטב יכולתי, יום ולילה, מתוקף תפקידי כדי להגיע להסכמות רחבות שימנעו קרע נורא בתוכנו וישמרו על מדינתנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, ברוח ערכי מגילת העצמאות המקפידה על שלטון חוק מכל משמר ועל זכויות האדם והמיעוטים".