"אנחנו בתקופה מתוחה מבחינה ביטחונית", אמר אתמול ל"מעריב" גורם בכיר במשטרה בהתייחס לתקופה האחרונה, שבמהלכה ישנו גל פיגועים בירושלים, ירי מרצועת עזה ושורה של ניסיונות פיגוע מצד פעילים בארגוני טרור ביהודה ושומרון.  לדבריו, "אנחנו ברמת כוננות גבוהה, מפני שיש מידע מודיעי על כוונות לבצע פיגועים בטווח המיידי. המשטרה מותחת את איבריה למקסימום, אך חייבת להיות גם ערנות של הציבור וסיוע של גופי ביטחון נוספים".

"זו לא התגובה האחרונה": מצרים ביקשה לא להגיב למבצע בשכם - ארגוני הטרור סירבו
נוצרה משוואה מול חמאס: האם אנחנו בדרך לסבב לחימה נוסף בעזה? | פרשנות  

שש רקטות שוגרו בלילה שבין רביעי לחמישי מרצועת עזה
לעבר יישובים בדרום הארץ. אזעקות הופעלו באשקלון, שדרות ויישובים בעוטף עזה. חמש מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, ואחת נחתה בשטח פתוח. הירי התבצע בעקבות המבצע של כוחות הביטחון שלשום בשכם, שבו נהרגו 11 חמושים פלסטינים. הג'יהאד האסלאמי קיבל אחריות לירי. בתגובה, תקף חיל האוויר ברצועה שתי מטרות של חמאס - אתר לייצור אמצעי לחימה ורקטות, ומתקן שבו על פי הידוע אוחסנו גם אמצעי לחימה וכלים ימיים המשמשים את הכוחות הצבאיים של חמאס. 

התחושות בקרב תושבים בשדרות היו אתמול קשות בעקבות הירי המחודש לעבר העיר. "ההרגשה היא שתושבי שדרות והעוטף הפכו לבני ערובה של חמאס והג'יהאד. הדבר הזה יוצר מתח מטורף ומשבש את החיים", אמר מנדי ריזל, תושב שדרות. אופיר פיזם, אב לחמישה ילדים המתגורר בעיר, סיפר: "כל הערב הייתה דריכות לקראת 'צבע אדום'. את הילדים השכבנו לישון בממ"ד, אבל אחד מהם ביקש להישאר איתנו. בשעה 4:00 לפנות בוקר כששמענו 'צבע אדום' רצנו איתו לממ"ד". רעות אופיר טענה כי אם הירי היה מתבצע לעבר תל אביב או ירושלים, התגובה של צה"ל הייתה קשה הרבה יותר. 

ירי רקטי מעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
ירי רקטי מעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)


בתוך כך, ערנותם של מאבטחים בכניסה למעלה אדומים מנעה אתמול בבוקר פיגוע דקירה, שעה שמחבלת בת 26 נוטרלה על ידיהם בכניסה ליישוב כשבידה סכין. הצעירה, פאטמה נעמן באדר מאבו דיס, עוררה את חשד המאבטחים במקום ופסעה לעברם. מאבטח שהיה באזור הבחין בסכין שבידה וקרא לה לעצור. המחבלת לא שעתה לקריאותיו, המשיכה בתנועה מאיימת לעברם, והמאבטח, שחש סכנה לחייו ולחיי חבריו, קרא לה בשנית ולאחר מכן ירה לעבר רגליה ונטרל אותה. צוותי רפואה שהגיעו לזירה העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ופינו אותה כשהיא בהכרה מלאה ובמצב בינוני לבית החולים. 

גורם בכיר במשטרה ציין בפני "מעריב" כי נעשה מאמץ להתמודד עם תופעת ההסתה לטרור ברשתות החברתיות. ל"מעריב" נודע כי השבוע נערכו שתי פגישות שבהן נכחו גורמי משטרה, השב"כ והפרקליטות במטרה לגבש שורת צעדים כדי להתמודד עם התופעה. בין השאר ישנה כוונה להטיל קנסות מנהליים וחילוט מכשירים שמהם בוצעה ההסתה, ובמקביל להגיש כתבי אישום בהליך מהיר כנגד החשודים שייעצרו, זאת לצד קידום חקיקה שתחמיר את הענישה כנגד מסיתים לטרור ברשת.