המתיחות הביטחונית: מאות פלסטינים יצאו הלילה (בין חמישי לשישי) בערים שונות ביהודה ושומרון בתמיכה בקבוצת הטרור "גוב האריות", שקראה לציבור הרחב להצהיר על "נאמנות להתנגדות". התהלוכות התקיימו במוקדם רבים, בהם מחנה עקבת ג'בר ביריחו, בית לחם, טול כרם, שכם, מחנה הפליטים שועפאט ועזה.

על פי כלי התקשורת הפלסטינים, בשכם קראו להגן על מסגד אל-אקצא ו"פלסטין כולה". מאות צעירים אחרים, במרכז רמאללה, קראו קריאות תמיכה באסיר מסעב שתייה, שנעצר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בחודש ספטמבר האחרון, ומאז כלוא בבית הסוהר ביריחו.

בתוך כך, דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו חמזה, הצהיר כי "המסר של ההתנגדות בבוקר יום חמישי (ירי הרקטות) מדגיש את המשך ההתנגדות, ופשעי האויב נגד עמנו ידחפו את ההתנגדות לפעולות גי'האד בכל התחומים. אנו מממשיכים את ההתחייבות להתנגדות ונענים לקריאות המהפכה".

האירועים ביהודה ושומרון מתרחשים על רקע המתיחות הביטחונית באזור. ביום רביעי האחרון לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל פעלו באור יום בקסבה של שכם למעצר שלושה מבוקשים שמעורבים בתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי, וכן בפיגוע הירי שבו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל ובפיגועים נוספים.

לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הפעילות חוסלו כ-10 מחבלים וכ-97 נפצעו. מצה"ל נמסר, כי בין המחבלים שחוסלו ניתן למצוא את אחד מראשי קבוצת הטרור 'גוב האריות', חוסאם אסלים, שביצע פיגועי ירי ומטען וכן שלח את רוצחי החייל עידו ברוך ז״ל, אשר נעצרו בשבוע שעבר ע״י כוחות הביטחון. שני המבוקשים האחרים שחוסלו הם - פעיל הג׳יהאד האסלאמי, מחמד עא פתאח, אשר ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צבא בשטחי יהודה ושומרון, ווליד דחיל, מראשי קבוצת הטרור 'גוב האריות', אשר ביצע גם הוא ירי לעבר כוחות צבא. בחיפוש שביצעו הכוחות במבנה בו שהו, נתפסו שני נשקים ותחמושת.

פחות מיממה לאחר מכן, זוהו שישה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה חמישה שיגורים ושיגור נוסף נפל בשטח פתוח. בתגובה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס, הממוקם במרכז רצועת עזה. במקביל, הותקף מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים של חמאס. המתחם ממוקם בסמוך למסגד, מרפאה, בית ספר, בית מלון ותחנת משטרה. בצה"ל אומרים כי חמאס בחר במיקומים אלה במכוון.