גל הטרור נמשך: פיגוע ירי התרחש היום (ראשון) בסמוך לחווארה שבשומרון, ובו נרצחו האחים הלל יניב ויגל יעקב ז"ל. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם במקום טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים בלינסון, אך שם נקבע מותם. המחבל פתח באש לאחר שיצא מרכב וברח, כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

"פסגת התבוסה": ארגוני הטרור מגיבים לפיגוע ותוקפים את הפגישות בירדן
"לא להיפגש עם רוצחים": בממשלה דורשים להחזיר את המשלחת מעקבה

חובש רפואת חירום במד"א גיל ביסמוט סיפר טרם קביעת המוות: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הפצועים שוכבים בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה. יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ צבאיות והם פונו לבי"ח כשמצבם קשה".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר לכאן ב': "מדובר בפיגוע קשה, אני בדרך לזירה. אנחנו מתריעים כבר זמן רב שאבו מאז מתסיס את השטח. דורש מהממשלה, תשנו כבר תקליט, אנחנו בעיצומו של גל טרור. פיגוע ירי לעבר מכונית נוסעת עם אזרחים ישראלים".

יונתן אשר, חברו של הלל יניב ז"ל בישיבת ההסדר קריית שמונה: "אנחנו יושבים כאן בישיבה החברים של הלל לשיעור ד' בישיבה, לא יודעים איך לעכל את רוע הגזרה שנפלה על המשפחה ועלינו. ישר ששמעתי היום על הפיגוע הרגשתי שמשהו אינו כשורה, שלחתי הודעה להלל, ואותה הודעה נשארה יתומה. היה לנו מעגל דיבור לאחר הפיגוע הנוראי עם הרבנים ואמרתי שאני לא הערצתי יותר מדי אנשים בחיי, את הלל הערצתי.  תמיד ידע מה נכון עכשיו, משדר ביטחון ושלווה לחברים. הכרותי עם הלל החלה בשיעור א' בישיבת ההסדר בקרית שמונה. מהרגע הראשון היה ברור שמדובר בבחור מיוחד, ביטחון עצמי, רהוט, מנהיג וחבר טוב. הלל תמיד היה הראשון להתנדב לכל משימה שיעורית או ישיבתית ותמיד היה סוחב אחריו בחורים רבים.  כולם ידעו שפורים זה החג שלו, תמיד הוא היה במרכז העניינים בחג הזה, לצערנו לא נזכה לחוג עימו יותר". 

מנהל ישיבת ההסדר גבעת אולגה שגיא בן לישה, הישיבה בה למד אחיו, יגל יעקב, ז"ל: "יגל יעקב היה מלח הארץ, ילד יפהפה מבפנים ומבחוץ וראשון להיתרם לכל משימה. רצינו להקים את השלוחה בטירת כרמל והוא היה מהראשונים. הוא היה מתוק ורציני, בחור משקיע ואהוב שתמיד שמח לעזור בעין טובה ונפש חפצה. היה מסתובב יחף ברחובות טירת הכרמל מרוב פשטות וענווה".

בתום הערכת מצב: הבידוק סביב העיר שכם יוגבר

בעקבות הפיגוע, אלוף פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס, קיים הערכת מצב עם מפקד האוגדה וראש המנהל האזרחי. בדיון הוצגו הצעדים המבצעיים והמודיעיניים כחלק מהמאמץ לתפיסת המחבל ולחיזוק ההגנה במרחב.

אבי בלוט (צילום: דובר צה''ל)
אבי בלוט (צילום: דובר צה''ל)

בתום ההערכה הוחלט על כי הבידוק סביב העיר שכם בפרט ובשומרון בכלל יוגבר, בדגש על הישובים הצירים והצמתים. חטיבת שומרון ואוגדת איו״ש תוגברו בכוחות לוחמים ובכוחות מג״ב.