טל לב רם, הכתב הצבאי של 'מעריב', התראיין היום (שני) בתוכניתם של גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס למתיחות בשטחים לאחר הפיגוע וההתפרעויות בחווארה.

"פסגת התבוסה": ארגוני הטרור מגיבים לפיגוע ותוקפים את הפגישות בירדן
ראש מועצת בית אל היה עד לפיגוע בחווארה: "המחבל ירה מטווח אפס, בין 10 ל־15 כדורים"

"אחרי הלילה הקשה, במערכת הביטחון מדווחים הבוקר על לילה די שקט, כאשר במוקד נמצא המרדף אחרי המחבל", אמר לב רם בפתח דבריו, "יודעים כנראה מי המחבל, כי האזור מרושת מצלמות. יש מחסומים סביב שכם בניסיון לאתר אותו, אבל כרגע אין מידע חדש או התקדמות יוצאת דופן. תוגברו כוחות נוספים בשטח, היום הגיעו עוד שני גדודים. גם ככה יש מעל 20 גדודים, זה שטח רווי בהרבה לוחמים אבל כמו שראינו לצערנו זה לא תמיד מספיק".

לאחר מכן נשאל האם היה אפשר למנוע את התמונות שנראו אתמול בחווארה, והשיב: "בסופו של דבר יש פה כישלון של מערכת הביטחון בעניין הזה. מהרגע שידעו שזה הולך לחיכוך דברים טובים לא היו יכולים לצאת משם. הדיווחים של הדברים שקרו שם אלו דברים ששנים לא שמעתי אם בכלל באזור הזה. בכל הכיוונים נכנסו לתוך הכפר והתחילו לשרוף, להרוס. תמונות של קצינים של המנהל האזרחי שמוציאים אנשים מהבתים השרופים. אירוע רע מאוד ומערכת הביטחון חייבת לבדוק".

בנוסף, התייחס לב רם לפסגה בעקבה: "צד אחד של הממשלה אומר 'זה נכון לעשות את זה עכשיו', יוצאת הודעה אמריקאית שמסכמת את הדברים שנסגרו שם, וישראל מוציאה באופן רשמי הודעה שמכחישה את ההודעה האמריקאית. ושרים אחרים בממשלה שאומרים שמה שהיה בירדן יישאר בירדן. יש ניסיון באמת לייצר מנגנון של תיאום וגם כל מה שחדש יוקפא למשך ארבעה עד שישה חודשים. השורה התחתונה – הממשלה הזו מבחינת הדירקטיבה הביטחונית שלה מאוד לא יציבה, קודם כל בקבלת ההחלטות וההתנהלויות, יש כאן ממשלה שמבחינה ביטחונית מאוד מבולבלת".

לסיום אמר: "סמוטריץ' וגלנט הם רק הדמויות של האירוע כי כל אחד מייצג אידיאולוגיה אחרת. מבחינת המשמעויות בשטח, אם ראש הממשלה נתניהו בסופו של דבר לא ימשול על דירקטיבה אחת מבחינה ביטחונית שזה מה שהוחלט, ועוד לפני קבינט, שרים יתקפו את ההחלטות המסתמנות של נתניהו. לדעתי זה רק ממשיך פה ממשבר למשבר ואני מסתכל על התמונה בחודש האחרון, אם נתניהו לא יאכוף משמעת אחת בסוגיית המדיניות הביטחונית, מה שכנראה לא יקרה, נדמה לי שזה האירוע הכי לא יציב שיש בממשלתו כרגע".

כמו כן, טל לב-רם שוחח גם עם בן כספית וינון מגל והתייחס לנזק הרב שנגרם בחווארה בליל העימותים: "מדברים על סדר גודל של 100 רכבים שרופים, 75 בתים עם נזק - 30 בתים עם נזק משמעותי עד כדי שריפה כליל. צה"ל והמשטרה נערכו לאירוע, אבל לא בצורה מתאימה. זה התנהל בשני צירים שונים לחלוטין - אירוע בצומת, וכאלה שנכנסו למקום".

בנוסף ביקש להזכיר: "לא בוצעו הלילה כלל מעצרים ביהודה ושומרון. אני לא זוכר שלאחר פיגוע אין פעילות בשטח, וזה סעיף שאיתו אי אפשר להתווכח".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM