כאוס בשומרון: הרשתות החברתיות בשפה הערבית תיעדו הבוקר (שני) את ההרס הרב שנגרם בעיירה הפלסטינית חווארה לאחר ליל המהומות אמש, כאשר מתנחלים הבעירו עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות. במהלך העימותים, עשרות משפחות פלסטיניות פונו על ידי צה"ל מבתיהם, לאחר שהוצתו.

בעקבות כך, ולאחר פיגוע הירי הרצחני שאירע באזור, בצה"ל הוחלט על תגבור של גדוד נוסף, שלישי, באוגדת יהודה ושומרון - סיירת גבעתי, והוא יתייצב באיו"ש בנוסף לשני הגדודים הנוספים.

בנוסף לתגבור הכוחות ביו"ש, שר הביטחון יואב גלנט הנחה על תגבור של מאמצי ההגנה על היישובים והצירים ביהודה ושומרון, לצד הגברת הכוננות גם בגזרת ירושלים ועוטף עזה. השר גלנט אישר תגבור מיידי של כוחות ביו״ש, והנחה את צה״ל לסייע ככל שידרש למשטרה במשימות האבטחה במרחב ירושלים. בנוסף, שר הביטחון הנחה להקצות את כל המשאבים הנדרשים, מודיעינית ומבצעית, במצוד אחר המחבלים המעורבים בפיגוע הירי בחווארה, ולפעול להרגעת השטח ולשמירת החוק והסדר בגזרה.

בתוך כך, בסהר האדום דיווחו על מאות פצועים ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוג פלסטיני אחד שנורה בבטנו ומת מפצעיו. ממד"א נמסר על שני נערים כבני 16 שנפצעו באורח קל, ככל הנראה מגז מדמיע. כוחות הביטחון פעלו להרחקת המפגינים ורכב משטרתי מסוג מכת"זית נכנס למקום, אולם רק כעבור שעות של התפרעות הושגה שליטה. 

עימותים בחווארה (צילום: שלומי הלר, וואלה!)
עימותים בחווארה (צילום: שלומי הלר, וואלה!)

בנוסף, המשטרה העלתה את רמת הכוננות ברחבי הארץ לרמה אחת מתחת למקסימלית, נוכח הפיגוע הרצחני בחווארה. כך הנחה מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי. לפיכך, המשטרה נערכת לפריסת שוטרים במרכזים הומי קהל, בבתי כנסת, סמוך למוסדות חינוך ובאזורים רגישים, וזאת בשלב החשש לפיגועי ראווה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הצהרה באשר לאירועים, ואמר: "קרה היום אסון נורא, אני מבקש לשלוח תנחומיי למשפחה שאיבדה שניים מבניה היקרים, ה' ייקום דמם. צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח, נמצא אותו, נלכוד אותו, נבוא איתו חשבון. כשהדם חם והרוחות לוהטות, לא לקחת את החוק לידיים, אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם, ואני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים, וביחד ננצח את הטרור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לאירועים: "אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בע"ה".

התמונה בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]