אסתי והרב שלום יניב, ההורים של הלל ויגל הי"ד שנרצחו בפיגוע בחווארה, מסרו היום (שני) הצהרה יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון, בה קראו לממשלה להחזיר את הביטחון לתושבי יהודה ושומרון.

הנרצחים בפיגוע הירי בשומרון: האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב מהר ברכה
"לא להיפגש עם רוצחים": בממשלה דורשים להחזיר את המשלחת מעקבה

"מה אפשר להגיד", אמרה האם בבכי, "אין לנו מילים, המחיר ששלימנו הוא כבד מנשוא, אנחנו רוצים ביטחון, לא יכולים להרשות לעצמנו אובדן שכזה. שני אחים בכורים נלקחו. אמרתי שנישאר משפחה מאוחדת. אנשים אחים אנחנו, מאחלים שרק תהיה אחדות".

"אני גדלתי בגוש קטיף, קיבלתי סטירת לחי מהמדינה", הוסיפה, "שלחתי ילד אחד לצבא והילד השני היה בדרך ורצה ללכת קרבי. אני אוהבת את המדינה, אנחנו אוהבים את הצבא, רוצים ביטחון ואחדות. הצבא הוא של כולם, אנחנו לא משתמשים בו לשום דבר פוליטי". לאחר מכן, אמר האב: "בני נוער פה איבדו את החברים הכי טובים שלהם, אני מבקש ומתחנן שזה יהיה האירוע האחרון".

משפחתם של הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
משפחתם של הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "אנחנו נמצאים במציאות לא נורמלית. ההתיישבות מחזקת את הממשלה ואת חיילי צה"ל ומערכת הביטחון. אנו קוראים להחזיר את ההרתעה. קוראים לממשה לדאוג שדם יהודי יפסיק להיות הפקר. אנחנו נוסיף אור ובנייה, אנחנו תמיד נחבק אתכם המשפחה. עם ישראל ינצח כי אנחנו נבחר בחיים".

כאמור, בפיגוע ירי הקשה אתמול נרצחו שני האחים סמ"ר הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז"ל. הפיגוע אירע בכביש הראשי של הכפר חווארה הסמוך לשכם. האחים, בני ה-20 ו-22, למדו במסלול ההסדר בישיבות ההסדר בקריית שמונה וגבעת אולגה, ונרצחו בדרך חזרה מביתם לישיבותיהם.