המתיחות הביטחונית: גורמים פלסטינים מסרו היום (שני) לסוכנות הידיעות "פלסטין אל-אן" כי "התקבלה החלטה להפעיל את יחידות הפרחת בלוני התבערה והנפץ לעבר יישובים ישראלים הסמוכים לרצועת עזה הנצורה". על פי הגורמים, הפרחת הבלונים תתרחש במקביל להפעלת יחידת הטרדה לילית".

על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה לאחר ליל המהומות אמש בחווארה, כאשר מתנחלים הבעירו עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות. במהלך העימותים, עשרות משפחות פלסטיניות פונו על ידי צה"ל מבתיהם, לאחר שהוצתו.

עימותים בחווארה (צילום: שלומי הלר, וואלה!)
עימותים בחווארה (צילום: שלומי הלר, וואלה!)

בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט, הגיע הבוקר לזירת הפיגוע, ואמר כי "הימים הקרובים יהיו מורכבים, נפעל מצד אחד להרגיע את השטח ומצד שני ניערך הלסלמה רחבה, תוך הרחבת הכוננות בכל הגזרות - ירושלים ועוטף עזה".

שר הביטחון הוסיף: ״מסיים סקירה עם מפקדי הפיקוד בנקודת פיגוע הירי הקשה. אנחנו צפויים לימים מורכבים, אולי אפילו ימים קשים, זה יכול להיות כאן ביהודה ושומרון, בגזרת ירושלים או בגזרת עזה. הנחתי בצורה חדה וברורה את צה"ל, שב"כ וכוחות מג"ב - היערכות מלאה כנגד כל האיומים, בהגברת הפעילות בשטח, תוספת כוחות, מרכיבי הגנה על הישובים ועל הצירים, וכמובן: לכידת המחבלים שרצחו אתמול את הלל ויגל יניב, והבאתם לבית משפט או לבית קברות, לפי ההתפתחות בשטח״.

שר הביטחון יואב גלנט בזירת הפיגוע בחווארה (צילום: דוברות משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט בזירת הפיגוע בחווארה (צילום: דוברות משרד הביטחון)

עוד אמר שר הביטחון: ״אנחנו לא נאפשר טרור כנגד ישראלים ונפעל ככל שנדרש, יחד עם זה, אני קורא לכולם להרגיע את הרוחות, לצנן. כחייל ותיק, אני מכיר הרבה בקרים קשים בהם התעוררתי למציאות קשה, אחרי מבצעים או פיגועים, אני יודע שאנחנו נתגבר על האירוע הזה, נתאחד, נפעל במשותף, נשמור על הביטחון, נשמור על החיים של אזרחי ישראל ונסמוך על כלי המגן שלנו - צה"ל וארגוני הביטחון", סיכם.

בצה"ל הוחלט אמש על תגבור של גדוד נוסף, שלישי, באוגדת יהודה ושומרון - סיירת גבעתי, והוא יתייצב באיו"ש בנוסף לשני הגדודים הנוספים. בנוסף, המשטרה העלתה את רמת הכוננות ברחבי הארץ לרמה אחת מתחת למקסימלית, נוכח הפיגוע הרצחני בחווארה. כך הנחה מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי. לפיכך, המשטרה נערכת לפריסת שוטרים במרכזים הומי קהל, בבתי כנסת, סמוך למוסדות חינוך ובאזורים רגישים, וזאת בשלב החשש לפיגועי ראווה.