אלוף (במיל') תמיר הימן, ראש אמ"ן לשעבר, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, והתייחס למצב הביטחוני המתוח, לאחר הפיגועים הקשים שאירעו בימים האחרונים, בהם נרצחו שלושה ישראלים. "את המעגל הזה שיכול להתפתח למעגל שוטה אפשר לקטוע, אבל אסור לקבל החלטות קיצוניות מכאן ולכאן, צריך כל מקרה לשקול לגופו ביחס לפוטנציאל סיכון על ידי הפעולה בלב השטח ופוטנציאל להסלמה, צריך לשקול כל מקרה לגופו", ציין.

אלן גנלס, אזרח אמריקאי בן 27, הוא הנרצח בפיגוע סמוך לים המלח

הוא ביקר את התנהלות חלק מהגורמים, אך עם זאת לא ציין למי בדיוק הכוונה: "מי שאמר לנהוג בצורה חד משמעתית לכאן ולכאן, אני חושב שזו אמירה לא אחראית. צריך לשקול כל מקרה לגופו ולקיים איזון נכון, האם המטרה היא ראויה? ואז ללכת ולבצע אותה, וחשוב, אני אומר למרות החיכוך, הפעילות הזאת שאנחנו מבצעים במרכז הערים היא עדיפה על קריאות למבצע רחב היקף בסגנון מה שנקרא בעבר 'חומת מגן 2'. המשך הפעילות הממוקדת, מוכוונת המודיעין, היא זו שתסכל לאורך זמן את גובה הלהבות".

עוד ציין: "הפוטנציאל לאלימות קיים לאורך כל השטח, יש לנו כאן שכבה די רחבה של צעירים, נקרא להם בני דור המילניום, שמאוכזבים לחלוטין מההנהגה הפלסטינית, מאסו בכל הפתרונות שמכרו להם לאורך השנים ורוצים משהו אחר. הם אלימים יותר, הם לאומתיים יותר, והם רוצים שינוי משמעותי. המטרה של שכבת הצעירים הזו היא לבצע גיוס המוני, מה שנקרא לייצר אינתיפאדה, התקוממות רחבה".

הימן טען כי הוועידה שהתקיימה השבוע בירדן, היא בשורה חיובית: "מה שהיה בירדן הוא הצלחה מדינית במחיר ששולם כבר לפני שבוע וחצי, אנחנו מקבלים אירוח ירדני שזה נורא חשוב לצמצום המתיחות בהר הבית ולחיבור ירדן להורדת הלהבות בהר הבית, חיזוק מסוים של מה שאנחנו קוראים הכוורת של אבו מאזן, כלומר הבכירים שמקבלים איזושהי לגיטימציה לתהליך מדיני שיוצר הפחתה של האלימות בשטח, ומתווה להחזרת התיאום הביטחוני כולל עירוב מצרים באיזה ועידה עתידית לקראת הרמדאן".