על רקע הפיגועים האחרונים ופרעות המתנחלים בחווארה התארח הבוקר (שלישי) השר לענייני מורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) בתוכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM, והתייחס למצב הביטחוני ולאלימות שסופגים החיילים: "אני קורא לשמור על החוק אבל מי שירים יד על חייל - צריך לשבור לו את העצמות".

ההתפרעויות בחווארה: מתנחלים תקפו באגרופים וקיללו את מח"ט בנימין

בפתח הראיון נשאל השר האם הוא מאוכזב מהתנהלות הממשלה. "לא מאוכזב, אבל בהחלט קורא לאוניה לנוע יותר מהר", השיב אליהו. "מדיניות ההכלה שהייתה נהוגה בשלושה העשורים האחרונים צריכה להשתנות, היא לא הוכיחה את עצמה אף פעם. יש לנו הרגשה שלפעמים לוקח הרבה זמן לשינוי במערכות".

"הפיגועים מתרחשים מיד אחרי המדיניות של ההכלה. לפני כן בוודאי שהיו פיגועים וזה שילד בן 13 מנסה לרצוח אנשים, כולנו מבינים שהוא לא התחיל לירות בנשק הזה אתמול. יש פה מדיניות של קיני טרור בתוך האוכלוסייה הערבית ויש עצימת עיניים", הוסיף.

"אנחנו מושכים את הליכוד לכיוון שלנו", אמר, והמשיך: "רוצים להחזיר את ההרתעה. טרור בודדים זו איזושהי אקסיומה שאני לא יודע מאיפה היא לקוחה. זה לא טרור בודדים, הילד בן 13 גדל באווירה מסוימת שהכינה אותו, יש פה קולקטיב שמעודד את הילדים לרצוח אותנו, אנחנו לא יכולים להתייחס לזה כטרור בודדים. יש פה מערכת חינוך שדורסת אותנו, שמחלקת סוכריות כשנרצחים ילדים. הרתעה לא מחזירים כשכל הזמן מכילים את הטרור".

לדבריו, "זו צריכה להיות מדיניות של מדינת ישראל ולא של אזרחים, הטענה היא באמת כלפי ממשלת ישראל הנוכחית וגם כלפי הממשלות הקודמות. זה שאזרחים מרגישים שאין ביטחון, שהם לא יכולים לסמוך על מערכות המדינה, זו בעיית משילות. הרי זה האנשים הכי טובים, שמתגייסים ליחידות הכי מובחרות, אני מכיר את האנשים האלה, הם הולכים ונלחמים בשבילך בכל מקום".

עוד טען, כי "מי שמעודד את הטרור ומוחא כפיים למחבלים, הם עבריינים או שהם בסדר? מה שקרה שם זו אמירה. התרעה באמת לפעמים עובדת גם על חפים מפשע. הבעיה היא שלנו, אני מגנה את הממשלה, את זה שאנחנו מובילים את האזרחים לפעול בצורה שהיא לא חוקית, לא נכונה וגם לא מוסרית. מה שקרה שם זה התפרקות של מתח מאוד קשה, אתה אומר 'ריבונו של עולם, למה אין הרתעה?'".

על תגובות חלק מחבריו למפלגה בעקבות המהומות בחווארה: "ידינו מושטות לשלום לכל מי שרוצה שלום ומכבד אותנו, אבל מי שיחלק בקלאוות ומי שיזרוק עלינו בקבוקי תבערה באופן קבוע, אנחנו לא מוכנים לזה. המציאות בחווארה, כל יום יש שם זריקות אבנים ובקבוקי תבערה. יש שם הכלה ועצימת עין. האזרחים אומרים, 'אם אתם לא תתעוררו לזה אז אנחנו נגיע למציאות לא טובה', וזה מה שקרה".

על האלימות שסופגים חיילים אמר: "אם יהיה מישהו שירים יד על חייל צה"ל, צריך לשבור לו את העצמות. אני אומר את זה, סליחה, בחוסר הפוליטיקלי-קורקט של הציבור. מי שינסה לטעון שהמתנחלים הם נגד חיילי צה"ל זה שקר וכזב, אנחנו מתגייסים, הם מתגייסים ליחידות הכי קרביות ומוסרים את נפשם בשביל המדינה הזו, לכן הניסיון לקשור בין מתנחלים לבין אלימות כלפי חיילי צה"ל היא בזויה לא נכונה".

"אני חייל צה"ל, נלחמתי במלחמת לבנון השנייה בשביל המדינה, חברים שלי מסרו את נפשם וגם נהרגו במלחמות. אני גם הייתי חייל וגם הייתי בצד של המפגינים, אז אני יכול להגיד את שני הצדדים. לא תמיד מה שמדווח בתקשורת זו המציאות הנכונה. גם דובר צה"ל לא תמיד מדווח אמת. היה דיון בביהמ"ש המחוזי ושחררו את המתנחלים שטענו שהם הכו חיילים", הוסיף אליהו.

לסיום אמר השר: "ודאי שאני קורא לשמור על החוק, אנחנו נמצאים במדינה מתוקנת. אני חוזר, מי שייגע בחייל צה"ל הוא חסר מוסר וטיפש, לא יכולים להכיל דבר כזה. בצה"ל נמצא החוסן הלאומי של מדינת ישראל. מצד שני, לפעמים אנשים תופסים כאילו מתנחלים מתנגדים לחיילי צה"ל, המתנחלים מתגייסים ליחידות הכי טובות. דייקתי את זה עכשיו, אמרתי שמי שעושה ככה צריך להעניש אותו במלוא החומרה. אנחנו בזים ולא מקבלים את זה, זה לא אנחנו, זה לא אני, הילד שלי מחר הולך להיות חייל צה"ל ובעזרת השם להילחם ביחידות קרביות בשביל כולנו, אני רוצה שמישהו ירביץ לחיילי צה"ל? זה נשמע לי לא הגיוני ולא מוסרי".

סייעה בעריכת הכתבה: ירדן חדד, 103FM