הפיגוע הקשה בבקעה: הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע היום (שלישי) אל אזור הבקעה, שם ערך תחקיר ראשוני לאחר פיגוע הירי הקשה שאירע אתמול, בו נרצח אילן גנלס ז"ל. מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אלוף-משנה מאיר בידרמן הציג בתחקיר את עיקרי הלקחים בעקבות הפיגוע.

ארה"ב: הצעיר שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח - אזרח אמריקאי

בתוך כך, כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים בחווארה ובבקעה. ארבה גדודי תגבור הוקצו לאוגדת איו"ש לצורך משימות אלו. 

הרמטכ''ל הרצי הלוי בבקעה  (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בבקעה (צילום: דובר צה''ל)

הרמטכ"ל הלוי מסר: "הפיגועים והאירועים האחרונים גבו מאתנו מחיר כבד, ואנו מתחקרים ולומדים אותם. נסכל טרור מכל סוג, ונמשיך לפעול בכלל האמצעים המבצעיים והמודיעיניים על מנת ללכוד את המחבלים".

עוד הוסיף כי "צה״ל הוא האחראי על הביטחון ביהודה ושומרון. גם אירועי הפורענות החמורים בחווארה לאחר הפיגוע הקשה, יתוחקרו לעומקם".

כאמור,  דב פרייס ז"ל נרצח אתמול בפיגוע הקשה סמוך לים המלח. מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי קודם  בוצע ירי על רכב באיזור צומת מחנה נבו, שם נפגע הצעיר באורח אנוש ולאחר מכן ביצע גם תאונת דרכים. לאחר מכן בוצע ירי לעבר ג'יפ בצומת בבית הערבה, ללא נפגעים. בהמשך בוצע ירי לעבר רכב ובו משפחה בצומת אלמוג, ללא נפגעים. הרכב ובו המחבלים נסע לכיוון יריחו, ירדו במהלך הנסיעה מהרכב וניסו להצית אותו. המחבלים מבחינים בכוחות המשטרה ונמלטים לכיוון יריחו תוך ביצוע ירי באוויר. מספר המחבלים המעורבים לא ידוע.