פרשן חדשות 13 צביקה יחזקאלי, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM, והתייחס למצב הביטחוני הקשה בשטחים, ולפיגועי הטרור האחרונים. "בוועידה בעקבה הכתובת היא לא הרשות הפלסטינית, היא זו שמסיטה לטרור, לא זו שמבצעת טרור", הדגיש.

פיגוע בשומרון: שניים נרצחו מירי מרכב חולף בסמוך לחווארה
ארה"ב: הצעיר שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח - אזרח אמריקאי

עוד הוסיף כי "היא נותנת אור ירוק לטרור, אבל אין ביכולתה לעצור אותו. מה ביכולתה לעשות? לבקש מישראל מחוות. הישראלים באו עם מחוות שלא יהיו מעצרים, ואז ראית שמשטח מובהק של הרשות הפלסטינית, מיריחו, ששם כל שטחי האימונים שלהם והמשטרה שלהם, משם יוצא פיגוע כששנים לא יצא משם. ללמדך, שהרשות הפלסטינית היא לא גורם. זה די מזכיר לי, ואני אגיד בסוגריים את התקופה של ערפאת - הוא הבטיח והבטיח, לקח דברים, ולבסוף הוציא טרור".

הוא ביקר את תפיסת מערכת הביטחון: "ראית בחווארה, לא נעים לומר, את ההוצאה להורג של שני היהודים וראית אחר כך את הפיגוע - ניסים, אנחנו באינתיפאדה. אני עוד פעם אומר לך שזו אזעקת אמת, אנחנו בתוך מלחמה. מי שלא קולט את זה שאנחנו במלחמה זו מערכת הביטחון שלא מבינה שיש פה בעצם התקוממות מכל שכבות האוכלוסייה. יש אנרגיה בשטח של פיגועים. השטח מתנהג כמו אינתיפאדה, וישראל מתנהגת כאילו יש שלום אירופי מלבלב".

"לישראל לא נופל האסימון. אני לא יודע מה צריך לעשות, אבל אני יודע דבר אחד - כל מעשה שיעשה בעקבות הבנה מסוימת הוא זה שיקבע. אם מדינת ישראל תבין שיש פה מלחמה, והיא תתנהל באופן כזה כאילו יש פה עכשיו קרב אני מאמין שידה תהיה על העליונה - אנחנו הצבא הכי חזק והכי חכם במזרח התיכון", הוסיף.

יחזקאלי המשיך להדגיש, כי לתפיסתו, המדיניות של ישראל בטיפול בטרור, אינה נכונה מהשורש: "אנחנו לא קולטים את התמונה - אתה רואה את השקט בין הפיגועים או את הפיגועים? כנראה ש־14 הרוגים זה לא מספיק בכדי לשנות מדיניות, זה הכול. הנה הטרור חזר, ואנחנו הלכנו לישון".

לסיום, אמר: "די דומה לארסנל הטילים של נסראללה ב־2006 הצלחנו, והוא התחמש בינתיים. אתה חייב לחסל תשתיות טרור, ולהבין עם מי יש לך עסק. כן רמאדן או לא רמאדן - האנרגיה הזו קיימת, וישראל לא מסתכלת למטרה בעיניים". הוא אף התייחס למחאות כנגד הרפורמה המשפטית: "צריך לומר נוכח ההפגנות, שזה נותן להם רוח גבית. הם מבינים שזה פיצול שבטי כמו אצלם, ולדעתי הם טועים".