מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, כתב היום (שישי) מכתב לכל טייסי ואנשי המילואים בחיל, ובו הדגיש כי הוא מצפה מהם להמשיך ולהגיע לטייסות וליחידות בצל הביקורת של חלק מאנשי המילואים על הרפורמה המשפטית.

המחאה נגד הרפורמה זולגת לצבא? בצה"ל מודאגים ממחאת המילואימניקים
גלנט נגד מחאת המילואימניקים: "כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון ישראל"

"חבריי, אתם המתנדבים לשירות מילואים פעיל לאורך זמן - מחויבים, מסורים, מקריבים למען מימוש המשימות הכבדות שעל כתפינו", כתב מפקד חיל האוויר, "האחריות המשותפת שלנו היא לשמור על יכולתו של חיל האוויר לעמוד במשימותיו, לשמור על לכידותו וכשירותו".

"אני מודע וקשוב לקשיים ולאתגרים עימם כולנו מתמודדים בימים אלו", הוסיף, "אנחנו דנים רבות בסוגיות השונות ועוסקים במגוון המשמעויות וההשלכות. אני מכבד את ההתלבטות. לצד זאת, הציפייה שלי, כמפקד החיל וכן של המפקדים שלצידי היא שתמשיכו להגיע לטייסות וליחידות. שתמשיכו לשרת ולממש את המחוייבות לטייסת, ליחידה לפקודים ולמפקדים, למדינת ישראל, לביטחונה ולהגנה על אזרחיה. גלו מחוייבות ואחריות למען לכידות השורות, הרעות ואחוות הלוחמים. אין לכם תחליף".

אלוף תומר בר (צילום: דובר צה''ל)
אלוף תומר בר (צילום: דובר צה''ל)

לאחר מכן ציין האלוף בר כי "אציין בפניכם את המובן מאליו. צה''ל וחיל האוויר בתוכו פועלים לפי הציר המבצעי הסדור, לפי אמות המידה המוסריות ועל פי ערכי ורוח צה''ל, ללא כל שינוי. אעמוד על כך לאורך כל הדרך, כמו תמיד. בימים האחרונים נשמעו קולות כלפי אנשי המילואים שלנו. אומר בפה מלא - אתם מגיני הארץ, אנשים יקרים, ערכיים, אחראיים, הקרבתם ומקריבים מזמנכם, ממשפחתכם, עד כדי חייכם. לא אתן יד לציור דמותכם באופן לא הוגן. אני מחויב לכם, אני מחויב לכשירותו של חיל האוויר, אני נחוש לשמור על כך עימכם מכל משמר. אני קורא לכם להמשיך ולהתייצב לשירות המילואים, כפי שעשיתם עד כה. זוהי האחריות שלי, של כולנו".