אזהרת הרמטכ"ל החריגה: הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי קיים שיחות בנושא המשבר במילואים והחשש מסרבנות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, בהן הזהיר את הדרג המדיני מפני התפשטות תופעת הסרבנות בצה"ל כמחאה נגד ההפיכה המשפטית והשיח סביבה באופן שעלול לפגוע בכשירות המבצעית של הצבא. 

שר הביטחון גלנט: ״המצב היום מחייב לדבר ומהר, כל קריאה לסרבנות פוגעת בצה"ל"

בעקבות האזהרה, שר הביטחון גלנט קרא להידברות דחופה בין הצדדים. ״המצב היום מחייב לדבר, ומהר", הבהיר גלנט. "ניצבים בפנינו אתגרים חיצוניים כבדים ומורכבים, כל קריאה לסרבנות פוגעת בתפקודו של צה"ל ויכולתו לבצע את משימותיו״.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה״ל לא מתייחס לשיחות שהוא מקיים עם הדרג המדיני".

אחרי מחאת הטייסים: מפקד חיל האוויר לשעבר בפנייה דרמטית לרה״מ נתניהו
המחאה מחריפה: 37 טייסי קרב בטייסת 69 הודיעו כי לא יתייצבו לאימון מילואים

כאמור, דבריו של גלנט מגיעים לאחר שיחות שהתקיימו בין הרמטכ"ל הרצי הלוי לבכירים בממשלה בהן הזהיר הרמטכ"ל מפני השפעת מחאת אנשי המילואים על צה"ל והציג את המשמעויות האפשריות על תפקוד וכשירות הצבא. 

היום חלה עליית מדרגה במחאה בשורות הצבא כש-37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפורמה המשפטית. הטייסים הודיעו כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית. במקום יום האימון הם מתכוונים לקיים מפגש מילואים שיעסוק בנושא "דמוקרטיה ואחדות העם". 

סא״ל נ׳ טייס קרב 20 שנים וטייס פעיל מטייסת 69 מסר: ״הלוחמים של טייסת 69 ימשיכו לשרת את ישראל היהודית והדמוקרטית, מעבר לקווי האויב ובכל עת. בדומה לאירועים משמעותיים שקורים בטייסת ומצריכים שיח, החלטנו לעצור ליום אחד את האימונים ולדבר על התהליכים המדאיגים שחווה המדינה״.