מפקדי האוויר לדורותיהם כתבו היום (שני) מכתב חריג לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בו גיבו את המפקד הנוכחי של החיל בצל מחאת טייסי המילואים, וכן דרשו למצוא פתרון למשבר במיידי.

מחאת הטייסים בחיל האוויר צריכה להדיר שינה מעיני כולנו | בן כספית
אחרי מחאת הטייסים: מסתמן שהרמטכ"ל הרצי הלוי ייפגש עם נציגי המילואים בחיל האוויר

"אנו עוקבים בדאגה עמוקה אחר התהליכים המתרחשים במדינת ישראל, ובחיל האוויר בימים אלה", כתבו מפקדי חיל האוויר לשעבר, "מתוך היכרות עמוקה עם משקלו המרכזי והמיוחד של החיל בביטחון הלאומי, אנו חרדים להשלכות של תהליכים אלה ולסכנה החמורה והמוחשית הנשקפת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

"ליבת עוצמתו של החיל היא התתלכיד המיוחד של אנשיו, בדיר ובמילואים", הוסיפו, "אנשי החיל כולם מונעים מתוך תחושת שליחות עמוקה ואמונה בצדקת הדרך. אנו מגבים את מפקד חיל האוויר ואנשיו בבקשה לעצור ולמצוא פתרון למצב המתהווה ובהקדם האפשרי".

בתוך כך, יו"ר איגוד הטייסים הישראלי, מידן בר, כתב גם הוא בשם האיגוד לראש הממשלה נתניהו, יו"ר האופוזיציה לפיד ונשיא המדינה הרצוג: "אנו חוששים שישראל נתונה בתוך סחרור מסוכן מאוד שמאיים לטרוף רבים מהשיגינו ובראשם הלכידות, הממלכתיות וחוזקה של הדמוקרטיה שבסיסה מערכת משפט עצמאית. אנו קוראים לעצירת תהליך החקיקה לצורך הידברות וניסיון להגיע להסכמות. כמו כן, אנו קוראים לקברניטי המדינה לייצב את המצב ולהרגיע את הרוחות".

כאמור, אתמול החריפה המחאה כאשר 37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפורמה המשפטית. הטייסים הודיעו כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית. במקום יום האימון הם מתכוונים לקיים מפגש מילואים שיעסוק בנושא "דמוקרטיה ואחדות העם".