אנשי מילואים מהיחידות השונות בצה"ל יצאו במחאה בעקבות המהפכה המשפטית, וכעת מסרבים להתגייס למילואים. תא"ל במיל' אמיר אביבי, מייסד ומנכ"ל תנועת "הביטחוניסטים", התראיין היום (שני) לתוכנית של בן כספית וינון מגל ב-103FM. בשיחה עם בן וינון, התייחס הבכיר לשעבר לתופעת הסרבנות: "צריכה להיות אמירה הרבה יותר ברורה מהרמטכ"ל, מפקד חיל האוויר, ובכלל מהמטה הכללי, לעמוד בערך הממלכתיות. ערך הממלכתיות אומר שצה"ל הוא מעל כל הדיונים הפוליטיים האלה, לא נכנסים לזה".

האזינו לקטע מתוך התוכנית:

כנשאל מה המטה הכללי צריך לעשות, ענה תא"ל אביבי: "אם זה היה קורה באיזו יחידת חי"ר, כנראה היו שופטים את האנשים, כבר היו או שיושבים במעצר או שמשוחררים ממילואים. טייסים הם חיוניים והם יודעים את זה, והם מבצעים פה סוג של סחיטה שלא במקום. יש היום מקיר לקיר, רמטכ"לים לשעבר, אלופים, מכל הקשת הפוליטית שנחרדים מהתופעה הזאת וקוראים להפסיק אותה. הקול הזה ילך ויגבר".

את הפוליטיקה אנחנו משאירים מחוץ לש"ג", הוסיף אביבי, "30 שנה שירתי בצבא, סיכנתי את החיים שלי בשביל חברים שלי, בכלל לא עניין אותי מה הם חושבים ובמה הם תומכים. זה לא מעניין. זה צבא העם. אי אפשר לקיים צבא עם, כשמכניסים פוליטיקה לתוך הצבא".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM