הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש הערב (שלישי) לשיחה ראשונה עם טייסי וקציני מילואים בטייסות וביחידות של חיל האוויר בנושא החשש ממשבר בשירות המילואים בעקבות המחאה נגד המהפכה המשפטית. זאת, לאחר ש-37 טייסי קרב הודיעו ביום ראשון כי הם לא יתייצבו לאימון מילואים של הטייסת המובחרת 69.

מחאת הטייסים בחיל האוויר צריכה להדיר שינה מעיני כולנו | בן כספית
אלוף במיל' על מחאת הטייסים: "המתנדבים שלנו לא ישרתו דיקטטורה

״ביטחון מדינת ישראל וכשירות צה״ל נשענים עליכם - אנשי המילואים", אמר הרמטכ"ל בפתח דבריו, "מסיבה זו בדיוק, צריך לצאת יחד באמירה ברורה - סרבנות איננה על הפרק. אנו נוסיף להיות כאן יחד לתמיד באימונים, במבצעים ובמלחמות".

"כמו כן, בימים האחרונים אני שומע גינויים ואמירות פוגעניות כלפי משרתינו במילואים", הוסיף, "אמירות אלה אינן מקובלות ואין להן מקום, בוודאי לא כלפי אלו המסכנים חייהם בפעילות מבצעית בכל הגזרות ומתייצבים לכל גיחה חוצת גבול. עלינו 'לצופף שורות' למול המשימה המשותפת לנו לשמירה על ביטחון מדינת ישראל".

מדובר באירוע שהוא בבחינת קצה הקרחון של משבר האמון ותופעת הסרבנות כמחאה נגד הרפורמה והשיח על הסרבנים, באופן שעלול לפגוע באופן ממשי בכשירות המבצעית של צה"ל, כך לפי האזהרה החריגה שהעביר שלשום הרמטכ"ל לרה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט. 

למעשה, מדובר בקבוצה של שבעה טייסים במילואים שאמורים להתייצב לאימון ביום רביעי הקרוב, אך החלטתם שלא להגיע נתמכת על ידי 37 מתוך 40 אנשי הטייסת בהחלטה קבוצתית משותפת של רוב מוחלט מאנשי הטייסת. אנשי המילואים הבהירו כי מלבד יום רביעי שבו יקימו את המפגש הם יתייצבו בשאר ימי השבוע כרגיל, כולל אימונים ופעילות מבצעית.