נמצא פתרון ביניים לסוגייה: לוחמי צוות האוויר במילואים מטייסת 69, שמכתבם עורר סערה בתחילת השבוע, הודיעו יום (שלישי) כי הם נענים לקריאת המפקדים ויתייצבו מחר ביחידה. "יש לנו אמון מלא במפקדים ונמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש", ציינו. הפתרון הושג לאחר מגעים שהתנהלו בין בכירים בחיל האוויר והטייסת, לבין אנשי המילואים.

שר הכלכלה ניר ברקת ('הליכוד'): ״אני מברך את הטייסים שלנו שגילו אחריות לאומית ולא חצו קווים אדומים. יש לנו רק חיל אוויר אחד, צבא אחד ורק מדינה יהודית-דמוקרטית אחת בכל העולם. גם כשיש מחלוקות בעם, חובתנו לשמור על הצבא שלנו מכל משמר. כמי שתומך ברפורמה, עלינו לחתור להידברות והסכמות רחבות בעם ישראל״.

מטוסי f-15 של צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
מטוסי f-15 של צה''ל (צילום: דובר צה''ל)

מוקדם יותר היום, אנשי צוות אוויר הודיעו על קיום הפגנה כאות סולידריות עם טייסי המילואים מטייסת 69, שמכתבם עורר סערה בתחילת השבוע. בהודעה, שמופצת בין החברים, נכתב כי ההפגנה תתקיים בבוקר יום רביעי, בשעה שבע, מול ביתו של השר יואב קיש ברמת גן. עוד נכתב בהודעה כי הם מתבקשים להגיע עם חולצות טייסת, ושלטים עם כתובות בסגנון: 69 עם לב אדום. "חייבים להם את זה!", סיכמו המארגנים.

סולידריות עם טייסת 69 (צילום: צילום מסך)
סולידריות עם טייסת 69 (צילום: צילום מסך)

כזכור,  37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפורמה המשפטית. הטייסים הודיעו כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית. במקום יום האימון הם מתכוונים לקיים מפגש מילואים שיעסוק בנושא "דמוקרטיה ואחדות העם".

טייסת 69 היא אחת מהטייסות המובילות בחיל האוויר, לוקחת חלק מאוד מרכזי במב"מ. זה הצעד הראשון הבולט שנעשה בצורה כזו, בטייסת ותיקה שכזו לאנשי המילואים יש דומיננטיות מיוחדת.

סא״ל נ׳ טייס קרב 20 שנים וטייס פעיל מטייסת 69 מסר: ״הלוחמים של טייסת 69 ימשיכו לשרת את ישראל היהודית והדמוקרטית, מעבר לקווי האויב ובכל עת. בדומה לאירועים משמעותיים שקורים בטייסת ומצריכים שיח, החלטנו לעצור ליום אחד את האימונים ולדבר על התהליכים המדאיגים שחווה המדינה״.