תמי ארד, רעייתו של נווט הקרב הנעדר רון ארד, פרסמה היום (שלישי) פוסט בו תמכה במחאת טייסי המילואים נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה והגיבה בחריפות לאמירתו של שר התקשורת שלמה קרעי, ששלח את הטייסים "לעזאזל": "בעלי הלך לעזאזל כדי להגן על המדינה - אתה בקושי התגייסת". עוד הוסיפה ארד כי היא טייסת 69, אליה משתייכים טייסי המילואים, היא הטייסת בה שירת רון ארד. 

קרעי נגד הטייסים: "עם ישראל יסתדר בלעדיכם – תלכו לעזאזל"
נענו לקריאת המפקדים: אנשי צוות האוויר מטייסת 69 יגיעו למילואים

בפתח דבריה כתבה ארד: "לוחמי 69 יקרים, גאה בכם על ההחלטה הסמלית. לקחתם הובלה כמו בפעילות המבצעית שאתם עושים בשקט. כמי שחוותה על בשרה את הסיכונים שאתם לוקחים, ברור לי מעל לכל ספק שאתם לא יכולים לנהוג אחרת. אתם חייבים להיות בטוחים שהממשלה שתשלח אתכם למשימות תהיה דמוקרטית ותשמור על ערכי צה"ל.

"אלה המילים ששלחתי ללוחמי המילואים של 69 אחרי המתקפה הבוטה עליהם בתקשורת. הפעם אני חורגת ממנהגי שלא לכתוב מתוך הפוזיציה הביוגרפית שלי. את המתקפה הזו לא יכולתי שלא לקחת באופן אישי.

"69 זו הטייסת שלנו. אני מכירה חלק מאנשי המילואים הצעירים, מכירה את מפקדי הטייסת, ומבלי להיכנס לקלישאות על איכות האנשים שכמותם יש ביחידות אחרות בכל הצבא, לוחמי 69 היו ונשארו מובילים ואני גאה בהם. מי שמכנה אותם סרבנים טועה ומטעה. מי שמכנה אותם בשמות גנאי עושה את זה כי אין לו דרך אינטליגנטית להתמודד עם האמירה הערכית והמוסרית שלהם.

רון ארד (צילום: באדיבות המשפחה)
רון ארד (צילום: באדיבות המשפחה)

"טייסי 69 ימשיכו להתנדב למילואים כל עוד יש בישראל בית משפט עצמאי, שיוכל להגן עליהם ועלינו בימים שהשמש זורחת או כשהשמיים מתעננים. במילים אחרות; הם יתנדבו למילואים כל עוד הדמוקרטיה הישראלית מתקיימת. אם לחרדתנו ההפיכה המשטרית תצלח, ואת זה נראה כבר בעוד שלושה שבועות לפי מה שמשתמע היום מועדת החוקה, הם לא ישרתו בדיקטטורה. ככה פשוט.

"והם לא היחידים. אנשי הסייבר, אנשי 8200, לוחמי סיירת גולני, לוחמי אגוז, האלפיניסטים, לוחמי 669, הרופאים הצבאיים, רבים וטובים מפרסמים מידי יום התראות לממשלה. אז על מה הזעזוע?

"אני אומר לכם. טייסים נקראים לאימונים ולתקיפות מבצעיות מידי שבוע. הפעילות שלהם מדווחת על ידי גורמים זרים וההודעה שלהם היא המוחשית ביותר, ומציגה לציבור את הפגיעה הישירה בביטחון המדינה. כולם מתרכזים בטייסים אבל גם אם אנשי 8200, ולוחמי אגוז ולוחמי סיירת גולני לא יתגייסו למילואים מדינת ישראל לא תוכל להתקיים.

"ואם כבר אנחנו משקפים את המציאות חשוב לדייק. לא הם מאיימים להפר את החוזה עם המדינה. מי שמפר את החוזה הם הפוליטיקאים בממשלה הזו שנבחרה ברוב והחליטה במרמה אחרי הבחירות לשנות את הכללים. אף אחד מהמצביעים בבחירות האחרונות לא הצביע על שינוי שיטת המשטר. אזרחי ישראל לא שלשלו בקלפי פתק בעד או נגד דמוקרטיה או בעד או נגד חקיקה שתנטרל את מערכת המשפט העצמאית במדינה.

"שר התקשורת שלח לעזאזל את לוחמי 69. אותם לוחמים שקבלו את צל"ש הרמטכ"ל על הצטיינות בפעילות מבצעית בשטח אוייב. אם אנסה לתרגם את תשובתי לקרעית זה ישמע כך: לוחמי 69 סיכנו את חייהם למענך, למען משפחתך ולמען יותר מ-2.5 מיליון אזרחי ישראל שלא משרתים בכלל בצבא. במהלך שנות קיומה של המדינה הזו, הבעל שלי וחבריו הלכו לעזאזל כדי להגן על המדינה האהובה שלנו. לעומת זאת אתה וחבריך לממשלה שרובם לא התגייסו בכלל לצבא, מזועזעים. איך אמרו לפניי? האירוניה התאבדה", סיכמה ארד, והוסיפה לפוסט תמונות שלה ושל בנותיה בהפגנות נגד המהפכה המשפטית.