לצד ההצלחה המבצעית בסגירת המעגל על מבצעי הפיגוע בחווארה, ולאור מספר ההרוגים הגבוה בפעילות, בצה"ל נערכים שוב לאפשרות סבירה של ניסיונות נקמה בפיגועים ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים. במקביל, הלילה (בין שלישי לרביעי) זוהה ניסיון שיגור כושל מעזה לעבר ישראל.

בעולם הערבי גינו את המבצע בג'נין: "פשע של הכיבוש"
כוחות הביטחון חיסלו את המחבל מהפיגוע בחווארה בג'נין; 2 לוחמי ימ"מ נפצעו קל

תשעה ימים לאחר הפיגוע הקשה בחווארה, שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב ז"ל, חוסל אתמול המחבל שביצע את הפיגוע. במהלך הפעילות נהרגו לפחות עוד חמישה פלסטינים. באור יום ובפעולה מתואמת בשתי גזרות שונות, בג'נין ובשכם, פעלו אתמול כוחות הביטחון נגד חוליית הטרור שעומדת מאחורי הפיגוע בחווארה.

בג'נין, שהיה יעד המבצע המרכזי, פשטו כוחות הימ"מ ושב"כ על בית מחבלים שבו גם היה עבד אל־פתח חרושה, בן 48, המחבל שבמערכת הביטחון סבורים כי הוא היה זה שלחץ על הדק האקדח והרג את שני האחים בפיגוע בחווארה לפני עשרה ימים. חרושה היה פעיל צבאי של חמאס, תושב מחנה הפליטים עסכר בשכם, שאף ריצה תקופת מאסר בכלא הישראלי.

יגל יניב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
יגל יניב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

המחבלים שכותרו לא הסגירו את עצמם וניהלו לחימה מול כוחות הימ"מ. במקביל לחילופי האש במבנה שבו היו המבוקשים, התנהלו חילופי אש עם חמושים פלסטינים גם במעטפת ובמעגלי האבטחה של גזרת הפעולה, שם היו פרוסים בעיקר לוחמי סיירת חרוב. שני לוחמי ימ"מ נפצעו קל ופונו במסוק צבאי לבית החולים רמב"ם בחיפה.

הלוחמים ביצעו ירי של מספר טילי כתף לעבר הבית ולמעשה לא הותירו סיכוי למחבלים שחוסלו. לאחר שפסקה האש מהמבנה, בדק הכוח את זהות המחבלים במקום, על מנת לוודא שאכן המחבל שביצע את הפיגוע היה ביעד - וחוסל. הפלסטינים דיווחו אתמול על שישה הרוגים לפחות בחילופי האש בג'נין, ארבעה מהם במבנה שבו היה המחבל. במערכת הביטחון העריכו כי חוליית המחבלים במבנה אף תכננה פיגועים נוספים.
במקביל, במחנה הפל יטים עסכר בגזרת שכם פשטו ועצרו כוחות דובדבן את שני בניו של אל־פתח, חאלד ומחמד חרושה. על פי הערכות השב"כ, גם הם חשודים בתכנון וביצוע הפיגוע.

אסתי ושלום יניב, הוריהם של האחים שנרצחו בפיגוע בחווארה, הגיבו על הריגת המחבל בג'נין ואמרו: "אבן נגולה מלבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. אנחנו מרגישים למרות הקושי את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו, ואנו מודים שביום הפורים האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".

הלל יניב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הלל יניב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "לוחמי צה"ל, השב"כ והימ"מ חיסלו היום את המחבל המתועב שרצח בדם קר את שני האחים המקסימים הלל ויגל יניב ז"ל. לוחמינו האמיצים פעלו באופן כירורגי בלב מאורת המרצחים. אני משבח אותם ושולח איחולי החלמה לפצועים מקרב כוחותינו. כפי שאני חוזר ואומר, פעם אחר פעם: מי שיפגע בנו - דמו בראשו".

אמש ביקרו מפכ"ל המשטרה רב־ניצב יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן את הפצועים בבית החולים. כהן אמר: "פעלתם במקצועיות באומץ ונחישות בקרב ירי מטווח קצר למול המחבלים והצלחתם לנטרל אותם".

במקביל לכוננות הגבוהה במערכת הביטחון, נמשכת כל העת הפעילות במסגרת מבצע "שובר גלים". כוחות משולבים של מג"ב, שב"כ וצה"ל פעלו שלשום בלילה במספר מוקדים ועצרו שלושה פעילי טרור.

הלוחמים פעלו בכפר בית ענאן שבמרחב חטיבת בנימין למעצר שני חשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות, מספר חשודים יידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הכוחות עצרו מבוקש נוסף בכפר קראוות בני חסן שבמרחב חטיבת אפרים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.