המחאה נגד הרפורמה המשפטית ממשיכה לזלוג גם לצה"ל, כאשר כ-80 בוגרי סיירת אגוז, גולני ויחידת האלפיניסטים חתמו אמש על מכתב התנגדות ובו הצהירו כי "כל עוד החקיקה נמשכת - לא נתנדב ולא נשלח את ילדינו לצבא". על כך, דרור לביא, מ"פ מילואים בגולני, שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל, בן כספית וטל שלו ב-103FM, והדגיש את הצורך להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לצבא.

בפתח השיחה, נשאל על "המכתב הנגדי" שחתמו עליו יוצאי החטיבה, ואמר: "אני בן 28, עושה מילואים. זה התחיל עוד לפני, קצת אחרי מכתב הטייסים, היה לנו חשוב להוציא את העניין הזה, את הפוליטיקה, מחוץ לצבא. התאגדנו חבר'ה שמאוד מתנגדים לרפורמה ואלו שמתנגדים לה, אנשים מכל הקצוות שמדברים דבר אחד - תוציאו את הפוליטיקה מצה"ל, זה רק מזיק לנו באופן מיידי. כולם יוצאי גולני ומשרתים היום במילואים. אני לא מביע את דעתי האישית ושם אותה בצד, אני מייצג למעלה ממאתיים אנשים, תוציאו את המושג סירוב פקודה מהצבא, זה בכלל לא העניין".

לביא הוסיף: "אני קורא לכל מי שיתנגד שימחה, שיפגין, אך תשאירו את הצבא מחוץ לפוליטיקה, אני מבין שיש פה אירוע שנוי במחלוקת, אך הפגיעה היא בצבא והצבא הוא של כולנו. זה דבר לא ראוי להשתמש במשהו שמפריע לכולם. הקול שלי בכלל לא נהיה צריך להישמע, אני אומר את הדבר המובן מאליו, ברור שאירוע של סרבנות הוא אירוע קיצוני.".

"בואו לא נדבר על איומים עתידיים ועל דיקטטורה אם הרפורמה תעבור או לא, יש איומים מוחשיים שאנחנו רואים בעיניים. יש לנו דברים ממשיים במיידי, אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד. זה לא מעניין אם הרפורמה תעבור או לא", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm