עימותים פרצו הבוקר (רביעי) בשכם בין אזרחים פלסטינים למנגנוני הביטחון של הרשות, בעת מסע ההלוויה של המחבל, עבד אל-פתח חרושה, שביצע את פיגוע הירי הרחצני בחווארה, וחוסל אמש על ידי כוחות הביטחון במבצע מיוחד בג'נין ובמחנה הפליטים עסכר. בתוך כך, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי "כוחות הביטחון דיכאו את מסע הלוויה, וירו לעבר הצועדים גז מדמיע ורימונים, מה שאף הוביל לנפילת הגופה".

הפלגים הפלסטינים השונים תקפו בחריפות את כוחות הביטחון של הרשות, ותיארו את האירועים כ"שפל לאומי ומוסרי". דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "הרשות, שאינה מסוגלת להגן על עמנו מפני תוקפנות המתנחלים, תקפה את גופותיהם של אלו שהגיבו לתוקפנות הישראלית בשכם בשם העם הפלסטיני". הוא ציין כי "הנהגת הרשות מתעקשת ליישם את תוצאות הפסגה הביטחונית בעקבה, גם אם זה על חשבון התוקפנות נגד סמלי העם הפלסטיני".

גם בג'יהאד האסלאמי תקפו בחריפות את הרשות הפלסטינית, ובהצרה הרשמית מטעם ארגון הטרור, נמסר כי "אנו רואים בהתנהגות המחפירה ניוון מוסרי ונוהג שנדחה על ידי העם הפלסטיני, שבניו החופשיים התאחדו במחנות בג'נין ובכשם על מנת להיאבק מול כוחות הכיבוש". בנוסף, נמסר מטעם הארגון כי "כל זירות המולדת התאחדו, בכל הערים, הכפרים והמחנות, סביב גישת הג'יהאד המייצגת קונצנזוס לאומי. וכל ניסיון לסטות מכך, נדחה על ידינו".

כמו כן, מטעם מפלגת העם הפלסטינית, נמסר כי "דיכוי הלוויה של מבצע הפיגוע בחווארה אינו מקובל. אנו מגנים זאת ודורשים לפתוח בחקירה מיידית".

כזכור, כוחות של ימ"מ, המשטרה וצה"ל פעלו אמש במחנה הפליטים ג'נין בעקבות מידע של השב"כ כדי לעצור את המחבל שרצח את הלל ויגל יניב ז"ל בפיגוע בחווארה, עבד אל-פתאח חרושה, פעיל חמאס בן 48 משכם, שחוסל במהלך הפעילות בה נהרגו שישה פלסטינים ולפחות 10 נפצעו. במקביל פעלו כוחות הביטחון במחנה הפליטים בשכם ועצרו את שני בניו של המחבל, חאלד ומחמד חרושה, אשר חשודים כמי שמעורבים יחד איתו בתכנון וביצוע הפיגוע. השניים הועברו לחקירה בשב״כ.