לילה סוער בג'נין: שלושה מחבלים נהרגו הלילה (חמישי) בג׳בע סמוך לג'נין, לאחר שבמהלך פעילות של מסתערבי מג"ב איו"ש יחד עם פלוגת מג"ב וצה"ל בוצע ירי לעבר כוח של הימ"ס שנתקל בהם, אשר השיב באש וחיסל את שלושתם. המחבלים שהו ברכב והיו חמושים באקדחים וגם במטעני חבלה פעילים. 

כוחות הביטחון חיסלו את המחבל מהפיגוע בחווארה בג'נין; 2 לוחמי ימ"מ נפצעו קל
בעקבות החשש מפיגועי נקמה: כוננות גבוהה במערכת הביטחון

תחילה, פעלו הכוחות למעצר מבוקשים שהיו מיועדים למעצר על רקע מספר פיגועי ירי, אולם במהלך הפעילות בוצע כאמור הירי לעבר מסתערבי מג"ב מרכבם של המבוקשים. מסתערבי מג"ב השיבו באש והרגו את שלושת החמושים שהיו ברכב, בהם שניים ממיועדי המעצר, אחמד פשאפשה וספיאן פאח'ורי, פעילי גא"פ צבאיים תושבי ג'בע וכן פעיל צבאי נוסף, נאיף מלאישה, שהשתחרר בחודש הקודם ממעצר.

בתוך כך, הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב-רם, התראיין ב-103FM וסיפר על מה שאירע: "שתי ימות, שמונה חמושים שנהרגים מירי צה"ל, השטח ממשיך להיות מאוד מתוח. אתמול ראינו גם ירי של רקטה, ואחרי זה היה גם מטען, בסופו של דבר גם לא הייתה תגובה לאותו ירי. נדמה לי שבישראל צריכים להתייחס לכל שיגור ולא למדוד בסנטימטרים אם זה נפל בשטחנו. בשבועות האחרונים חזרה משוואה. על כל מספר מחבלים הרוגים רואים תגובות של ירי רקטות מהרצועה. זה תהליך שעדיין הולך ומתגלגל". 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לחיסול המחבלים: "מברך את לוחמי הימ"ס וכלל כוחות הביטחון, על פעולה מדויקת וחיסול המחבלים הנתעבים שפתחו באש לעבר לוחמינו, בניסיון לפגוע בהם ולרצוח את הלוחמים הגיבורים שלנו. ידע כל מחבל שינסה לפגוע בנו, שדמו בראשו ואנחנו נבוא איתו חשבון. אני קורא לציבור להמשיך לגלות ערנות גבוהה, במיוחד בתקופה זו".

כזכור, זהו חיסול נוסף של מחבלים בג'נין לאחר שהשבוע פעלו כוחות של ימ"מ, המשטרה וצה"ל במחנה הפליטים בעיר בעקבות מידע של השב"כ כדי לעצור את המחבל שרצח את הלל ויגל יניב ז"ל בפיגוע בחווארה, עבד אל-פתאח חרושה, פעיל חמאס בן 48 משכם. במהלך הפעילות הוא חוסל וכן נהרגו שישה פלסטינים ולפחות 10 נפצעו.

לצד ההצלחה המבצעית בסגירת המעגל על מבצעי הפיגוע בחווארה, ולאור מספר ההרוגים הגבוה בפעילות, בצה"ל נערכים שוב לאפשרות סבירה של ניסיונות נקמה בפיגועים ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים. במקביל, זוהה אתמול ניסיון שיגור כושל מעזה לעבר ישראל.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM