פיגוע הירי בתל אביב: תושב רמלה העוסק על פי החשד בהסעת שוהים בלתי חוקיים הסגיר את עצמו הלילה (שישי) למשטרה. הגבר חשוד בהסעת המחבל וכן תושב כסייפה החשוד במעורבות בהסעה. השניים הובאו בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב שהאריך את מעצרם עד ל-16 במרץ. החקירה נמשכת.

שלושה פצועים באורח בינוני עד קשה; המחבל חוסל, אביו נעצר ע"י כוחות הביטחון
לוחם שנטרל את המחבל משחזר: "הוא רץ לכיווננו עם אקדח וקיבל מטח"

בתוך כך מצבם של שניים משלושת הפצועים מהפיגוע אמש ברחוב דיזנגוף בתל אביב ממשיך להיות קשה מאוד. בית החולים "איכילוב" עדכן הבוקר כי הראשון מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא בסכנת חיים והשני ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי. שניהם מורדמים ומונשמים. הפצוע שלישי שוהה בבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני, ומאושפז במחלקה לכירורגיה פלסטית.

הפצועים, צעירים בשנות ה-30 לחייהם, נפצעו, כאמור, בפיגוע הירי שאירע סמוך לבית קפה ברחוב דיזנגוף פינת בן גוריון, בתל אביב. הלילה עדכן בית החולים כי גבר בן 32 נפצע באורח אנוש והרופאים הצליחו לייצב את מצבו בחדר הניתוח, גבר בן 34 נפצע באורח קשה עם פצע ירי בכתף, וגבר בן 36 נפצע באורח בינוני עם פציעה בפנים.

ד"ר אור גורן, מנהל חדר ניתוח בבית החולים "איכילוב", סיפר על מצב הפצועים בשיחה עם פרופ' אריה אלדד ב-103FM.

"פצוע אחד הגיע במצב קשה מאוד עד אנוש, ותוך כדי מאמצי החייאה, לחדר טראומה. בחדר הטראומה החזירו סימני חיים. משם, עברו בבהילות לחדר הניתוח ובחדר הניתוח זוהה מקור דימום מפגיעה של קליע בצוואר. הדימום נעצר ומצבו, שהיה לא יציב לאורך הניתוח, הצליח להתייצב והוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ כללי. אנחנו עדיין מעריכים שקיימת סכנה לחיים שלו. בימים הקרובים אנחנו נשתמש בכל האמצעים על מנת לייצב את המצב שלו ולהוציא אותו מכלל סכנה", אמר ד"ר גורן.

הרופא הסביר כי הפצוע איבד דם רב בשטח והוסיף כי "הקליע פגע באזורים משמעותיים ובהחלט היה דימום מאוד משמעותי. ההנחיה היום היא לייצב דברים מאוד בסיסיים, ולגבי שאר הדברים - ההמלצה של עולם הטראומה היא להגיע כמה שיותר מהר למרכז רפואי. למיטב הבנתי ההגעה מהזירה לבית החולים הייתה מאוד מהירה, ולא היו עומסים. הבחור השני נפגע באזור עמוד השדרה, ואנחנו מתפללים יחד עם המשפחה והחברים שהפעולה שלנו היית מהירה מספיק, והוא יצליח להתעורר ולחזור לפעילות".

זירת הפיגוע בדיזנגוף (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בדיזנגוף (צילום: דוברות מד''א)

בתוך כך, כוחות צה"ל פעלו במהלך הלילה בבית המחבל בכפר נעלין ועצרו את אביו, סלאח חוואג'ה, בחשד לפעילות טרור מטעם חמאס ובני משפחתו. בהמשך מופה הבית לקראת הריסה. במהלך הפעילות היו הפרות סדר אלימות ובוצע ירי רוגר לעבר הפורעים.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM