על רקע "יום ההתנגדות" ופיגוע הירי אמש בתל אביב שוחח היום (שישי) האלוף במיל' עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, עם אריה אלדד ב-103FM והתייחס למצב במדינה ולמחאת המילואימניקים נגד הרפורמה המשפטית. "אני חרד שהתופעה הזאת תתרחב, מי עוצר אותה? הדרך היחידה היא ללכת לראש הממשלה ולעצור את הטרלול שנקרא רפורמה משפטית, שאני קורא לו הפיכה משטרית", אמר. 

בפתח השיחה נשאל גלעד מה לדעתו הדבר הנכון לעשות כדי להתמודד עם הטרור. "צריך לפתוח ולומר שמערכת הביטחון עושה פה עבודה נפלאה. בלי צה"ל, שב"כ, והמשטרה - כל אחד בגזרתו, וכולם ביחד, היינו נשטפים בנהרות של דם כמו שהיה לפני 20 שנה. היום אין את המחזות הקשים האלה אך ורק בגלל מלחמה יעילה בטרור. יש גל של טרור, והוא קשור לתופעות אחרות, אבל הוא גם עומד בפני עצמו וצריך לקחת את הדברים בפרופורציה", השיב גלעד.

לדבריו, "בגלל פעולות מנע יעילות מאוד ומודיעין מעולה שלא היה כדוגמתו החמאס והג'יהאד האסלאמי חותרים לכך שירצחו פה מאות אנשים כמו שהיה לפני 20 שנה. פיגועים קשורים למצב כזה או אחר, אבל הם תמיד יימשכו. אני מודאג מדברים אחרים. למרות המחזה הקשה אתמול, אנחנו נמצאים ביכולת מאוד מאוד מרשימה מול הטרור. ממה אני כן מוטרד? האיום המרכזי על ישראל זה לא הטרור הזה, אלא זו איראן. כי איראן באמת חותרת להשמיד את ישראל, ומתקדמת בתחום הגרעין הצבאי ובמסלולים נוספים".

עוד אמר, כי "כל מה שקורה עכשיו בארץ, שנראה כמו טירוף מערכות מוחלט, משפיע על האיראנים. הם אומרים 'היהודים האלה השתגעו, הם רוצים להרוס את עצמם אז אולי נתאים את התוכניות'. רק מקריאה בעיתונים שלהם ומההתבטאויות של נסראללה אני בטוח שהם מתחילים לחשוב שהשתגענו, שנכנסה תוכנה זדונית לחיים שלנו, ושעוד מעט אנחנו נכס למלחמת דת מיותרת בירושלים - שזה מקום שיכול להתסיס עימות בינינו לבין מדינות ערב".

להבנתך הם מתקדמים בתוכנית שלהם בעקבות מה שקורה כאן, או מאטים?
"להזכירך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שרטט קו אדום של העשרה של 60 אחוז מול פני העולם כולו בעצרת הכללית של האו"ם. היום הם הגיעו כבר ל־84 אחוז. זה מה שצריך להטריד אותנו. בתוך כל זה נראה כאילו השתגענו. תראו מה אומר מפקד בסיס רמת דוד - אנחנו נכנסים פה לטירוף ועל מה?".

לאחר מכן התייחס להדחתו של הטייס שהוביל את המחאה נגד המהפכה המשפטית - אל"מ במיל' גלעד פלד - מחיל האוויר. "אני לא מסוגל לקרוא למפקד רמת דוד סרבן, בעוד שציבורים שלמים לא משרתים בצבא - הם הסרבנים האמיתיים", אמר. "הם סרבנים למדינה. האם מדינת ישראל תוכל להתקדם בלי צבא ובלי כלכלה משגשגת? זה הדברים האמיתיים. אני חרד שהתופעה הזו תתרחב. מי עוצר אותה? הדרך היחידה היא ללכת לראש הממשלה ולעצור את הטרלול. אם אנחנו לא נהיה מדינה דמוקרטית לא יהיה לך צבא ולא יהיה לך כלכלה. בג"ץ לא שולט, אתה תפרק אותו ותהיה רשות אחת פה. הוא מדרדר אותנו, יש פה דברים בלתי סבירים לחלוטין. הצבא לא משלים עם סרבנות. הצבא חזק, וברגע שהוא לא יהיה חזק כל המדינה תרעד. אם מערכת המשפט שלנו לא תתפקד אז הטייסים שלנו, שגם עובדים בטיסות בינלאומיות באל על, ינחתו במדינה אחרת ויחכה להם שוטר שייקח אותם להאג. אין, רק המערכת המשפטית הצילה אותנו".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM