דוד פרימן, תושב פתח תקווה בן 56 שהיה שותף לנטרול המחבל אתמול בפיגוע בתל אביב, סיפר היום (שישי) ל"מעריב" על הרגעים הדרמטיים של המרדף וחיסול המחבל: "הכל קרה תוך שניות. שמעתי יריות, יצאתי מהאוטו ורדפתי אחרי המחבל, יריתי בו שלושה כדורים ממרחק שני מטר". 

מצבם של שניים מהפצועים קשה מאוד, הוארך מעצרו של החשוד בהסעת המחבל
אור התחרה ב"איש הברזל", רותם הוא DJ אהוב: הפצועים מהפיגוע בת"א

פיגוע ירי בתל אביב (רויטרס)

בפתח הדברים סיפר פרימן כיצד הגיע לזירת הפיגוע. "הלכתי לאסוף את הבת שלי שחגגה יום הולדת 32, היא גרה ברחוב ש"ץ פינת דיזנגוף והלכתי עם בת הזוג לאסוף אותה. ישבנו באוטו חיכיתי לה שתצא ואז שמענו יריות", סיפר פרימן. "שלחתי את בת הזוג לדירה של הבת, דרכתי נשק ורצתי לכיוון היריות".

פרימן הוסיף וסיפר כי "גם בצבא הייתי ביחידה קרבית ואני מתנדב במשטרת פתח תקווה ושם לפני כל משמרת מפקד המשמרת מתדרך אותנו שנהיה מוכנים לכל תרחיש שנהיה ערניים ונחתור למגע". 

הוא המשיך ותיאר: "ברגע שיצאתי מהאוטו והבנתי שזה פיגוע חבלני פשוט רצתי, ראיתי את הפצועים על הרצפה מקבלים טיפול מאזרחים ורצתי לכיוון המחבל. ראיתי שני שוטרים על אזרחי והמחבל מסתתר שם בפנים וחברתי אליהם".

"בזמן הזה המחבל ירה לכיווננו בסמטה, כל פעם יריה בודדת. אחרי 3 דק' הגיע ניידת והצטרף עוד שוטר ופתאום המחבל החליט שהוא רץ החוצה, ואיך שהוא יצא החוצה קיבל ממני שלושה כדורים מהשוטר עוד שלושה ונפל על הרצפה. היה במרחק שניים שלושה מטרים, ראיתי את הכדורים פוגעים".

הוא הוסיף: "הכל קרה תוך שניות, ברגע שהוא נפל הוא נפל על הבטן עם היד מלמטה, כנראה החזיק את האקדח, והוא זז ואחד השוטרים עשה לו וידוא הריגה שלא יוציא את הנשק עלינו".

פרימן ניסה להסביר את התחושות בזמן האירוע: "בזמן הזה זה רק לרוץ ולהציל שהמחבל לא יפגע בעוד אנשים, באותו הרגע אתה לא חושב אם אתה תיפגע, זה לא שהפחיד אותי או רעדו לי הידיים או משהו, הייתי מוכן לתרחיש כזה, קיבלתי הדרכה נכונה, הייתי מוכן ורצתי לכיוון למצוא את המחבל שלא יפגע בחפים מפשע", אמר. 

פיגוע ירי בתל אביב (רויטרס)

"הבת שלי אמרה 'אבא אתה גיבור, אני רוצה שיכירו אותך'"

הוא המשיך וסיפר על השתלשלות האירועים לאחר חיסול המחבל: "ברגע שהוא נפל וחיסלו אותו הגיעו מלא ניידות, ישר לקחתי רוורס לא רציתי להפריע לכוחות הביטחון כשאני על אזרחי, חזרתי לאוטו לבת שלי ובאתי לעלות לאוטו לנסוע ואז הבת שלי אמרה לא אבא אתה גיבור אני רוצה שיכירו אותך, ואז ברגע שהיא פנתה לעיתונאי הראשון ככה גל ללא הפסקה עד הבוקר אני רק מתראיין". 

"התקשרתי למפקד שלי בתחנה סיפרתי לו את הסיפור אמרו לי לגשת לאחד הקצינים לספר מה היה וזה מה שעשיתי, ניגשתי לשני קצינים הראיתי להם את תעודת השוטר המתנדב נתתי להם מספר טלפון, אמרו יל כל הכבוד לחצו לי ידיים". הוא הוסיף: "לא פנו אליי משב"כ וכאלה. יריתי 3 כדורים ואחרי זה אמרו לי מספיק ואני לקחתי צעד אחורה לא מתערב". 

לסיום, סיפר פרימן כי ביום יום יש לו חנות לכלי בית ונרות ריחנים בפתח תקווה, בחובבי ציון.