ישראל שחררה היום (שני) את בכיר הפת"ח, פואד שובאכי, בן ה-83, זקן האסירים הביטחוניים בבית הכלא, לאחר מאסר של 17 שנים. שובאכי, אשר חלה בסרטן, שימש כאחראי על מנהלת הכספים של מנגנון הביטחון הכללי ברשות הפלסטינית וכן כאיש הכספים של יו"ר הרשות לשעבר, יאסר ערפאת.

שובאכי קידם פיגועי טרור רבים, והוא נחשב ל"מוח" מאחורי ניסיון הברחת ספינת הנשק "קארין איי". הוא הועבר לחקירת השב"כ ב-14 למרץ 2006, לאחר שנתפס במסגרת מבצע הפריצה של כוחות הביטחון לכלא יריחו, שם היה כלוא, יחד עם רוצחי השר רחבעם זאבי תחת השגחה בינלאומית החל ממאי 2002. בית המשפט גזר עליו 20 שנות מאסר, שבהמשך הופחתו ל-17 שנים.

כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו כי במשך שנותיו בבתי הכלא בישראל, כונה על ידי האסירים כ"שייח' האסירים" ו"קברניט ספינת האסירים". זאת, כאשר אסירים רבים היו פונים אליו על מנת לקבל עצות בשל "ניסיון החיים" שלו. ארגון "החזית הדמוקרטית" בירך על שחרורו: "סוגיית האסירים הפלסטינים היא אחת הסוגיות הלאומיות החשובות והמרכזיות במאבק של העם הפלסטיני ובמאבקו המתמשך נגד הכיבוש ולמען חירותו".

עוד נמסר מהארגון כי "אין חופש לעמנו כל עוד יש אפילו אסיר אחד בבתי הכלא הישראלים. הארגון ממשיך לתמוך בצעדי המאבק של האסירים נגד הנהלות בתי הכלא ונגד צעדי הדיכוי של השר הגזען איתמר בן גביר".