אירועי הטרור האחרונים הביאו פעם נוספת לידי ביטוי את ההסתה שמתרחשת דרך הרשתות החברתיות. פעמים רבות, מי שמושפע ממנה הם קטינים, כמו המחבל בן ה-13 מהפיגוע בעיר דוד

בכיר לשעבר במשטרה מסביר: זה המכשול המשמעותי ביותר במיגור גל הטרור
הותר לפרסום: הנער אריה שצ'ופק הוא הנרצח בפיגוע בירושלים

לאחרונה, ובצל המצב, גבר החשש מפני אינתיפאדה. אותם צעירים נחשפים לתכנים שונים המסיתים כנגד ישראל. ארגון הטרור חמאס מעביר מסרים שונים דרך הרשתות, ועושה זאת בצורה לא פורמאלית על מנת להקשות את סיכול הגעתם אל הצעירים, כך סיפר פעיל חמאס לסוכנות הידיעות רויטרס. 

תיעוד מזירת הפיגוע באזור עיר דוד בירושלים, צילום: דוברות מד"א

רבים מהצעירים אינם נמנים באופן רשמי עם אחד מארגוני הטרור, אך מבקשים להזדהות עמם. "כל הסימנים מצביעים על כך שהאינתיפאדה מגיעה", טען פעיל חמאס והוסיף: "יש דור חדש של אנשים שמאמין שהפתרון היחיד הוא מאבק מזוין".

גורם צבאי ישראלי התייחס לבעייתיות ולקושי שבמניעת פיגועי "הבודדים". זאת בשל מספרם הרב, ואי השתייכותם לארגוני טרור כאלה או אחרים. 

כזכור, שלושה צעירים בשנות ה-30 לחייהם נפצעו בפיגוע ירי שאירע ביום חמישי האחרון סמוך לבית קפה ברחוב דיזנגוף, פינת בן גוריון, בתל אביב. אחד מעוברי האורח שנטרל את המחבל מסר כי "אני 30 שנה עם נשק, פעלתי לא פחד, רציתי לתפוס אותו", מסר הלוחם. מפרטים ראשונים עולה כי המחבל הוא מועתז חוואג'ה, בן 23 תושב הכפר נעלין, הממוקם מצפון למודיעין עילית. חוואג'ה הוא פעיל חמאס שישב בכלא הישראלי פעמיים. מי שהיה חלק מחיסול המחבל היו שני לוחמים מיחידת מגלן. הלוחם, שגר מעל זירת הפיגוע, עלה על מדים ורץ עם הנשק שלו לזירה ויצא למרדף אחרי המחבל.

הלל יניב ויגל יעקב ז"ל, נרצחו בסוף החודש שעבר כתוצאה מירי מצד מחבל שיצא מרכב חולף וברח. מותם נקבע בבי"ח בלינסון. אמם סיפרה: "אין לי מילים שיכולות לנחם, אבל אנחנו סומכים עליכם. תכננו לעשות שבת פרידה ובעזרת השם נעשה שבת משמעותית של הנוער ונוכל לדבר ונשמח מאוד שתכתבו סיפורים וזיכרונות ודברים מיוחדים".

בפיגוע שאירע בסוף חודש ינואר, שני בני אדם נפצעו באורח קשה באזור מעלות עיר דוד בירושלים. המחבל, נער בן 13 ממזרח י-ם, הגיע לשכונה חמוש באקדח, ובדרכו פגש אב ובנו שפסעו ברחוב ופתח לעברם בירי.