פיגוע המטען בצפון הארץ: אלוף (מיל') איל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד הצפון, שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ בתוכניתו ב-104.5FM, והתייחס לפיגוע המטען שהתחרש בצפון, שפרטיו פורסמו אתמול. "קודם כל אירוע חמור, מורכב מאד ואפילו מעט מוזר. הרבה יותר שאלות בשלב הזה מתשובות ברורות, הרבה מאוד שאלות ולא מספיק תשובות", טען.

הותר לפרסום: מחבל שחדר מלבנון הניח את המטען בצומת מגידו | כל הפרטים

"שאלה מעניינת היא כמובן האם חיזבאללה עומד מאחורי הדבר הזה, או האם זה ארגון פלסטיני כזה או אחר. ישנם ארגונים פלסטינים שכבר פגשנו בעבר, ויותר מזה הם מתוחזקים ע"י חמאס. יש קשר ישיר בין חמאס לבין ארגונים פלסטינים בלבנון", הוסיף.

עוד אמר: "השאלה היא האם חיזבאללה נתן אישור ותמך בדבר הזה. שאלה חשובה כנגזר לדרך הפעולה למה שקרה. המחבל עבר הרבה צמתים הרבה מקומות הומי אדם והרבה יעדים שהיה יכול לבחור בדרך. המעניין שצומת מגידו קרוב לג'נין וסביב זה אפשר לשאול - האם הוא התכוון להניח את המטען במקום שהניח או שזו היתה תקלה מבחינתו, כי זה לא דבר רגיל, כל הנסיעה הזאת".

הוא ביקש להבהיר: "השאלה כמה זמן הוא שהה בישראל, האם ואיזה סיוע הוא קיבל בתוך שטחה של ישראל. פה צריך לבדוק את זה היטב. רק אומר בצורה הכי בוגרת שאפשר, שלא ייצא מזה עכשיו שערביי ישראל עוזרים למחבלים מלבנון. הנהג שהסיע אותו שוחרר אמש. אמרו שהמחבל לקח טרמפ. הוא לא לקח טרמפ, כנראה מצא מישהו שהכריח אותו לקחת אותו, מין חטיפה כזו. סוגי הסיוע בתוך שטח ישראל חשובה".