אלוף (במיל') גיורא איילנד, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של גיא פלג וברק סרי ב-103FM, והתייחס לפיגוע בצפון והערכות הביטחוניות להמשך, וכן למגעים להידברות על הרפורמה המשפטית.

גלנט: ״נכה באחראי לפיגוע״; בלבנון מאיימים: ״תהיה תגובה ברורה״
בכיר ביטחוני לשעבר על השמועות שליוו את הפרשה הביטחונית: "נעשה תחקיר עלינו כחברה"

"אנחנו לא יודעים מה החליטו, ויש לפעמים דברים שעושים שאנו לא יודעים עליהם כי הם נעשים בצורה מאוד חשאית", אמר איילנד בפתח דבריו, "צריכים לדעת להסתכל איך הדברים נראים מהצד השני. בעיניי אם זה אכן חיזבאללה, ויש אומרים שיד איראנית דחפה לזה, בהסתכלות על העשור האחרון ישראל פגעה פגיעות משמעותיות בחיזבאללה, בפעילותה בסוריה ובמטרות איראניות. לכן מבחינת הצד השני שבראייתו הפנקס פתוח והיד רושמת, הוא קיבל שבעה גולים אז עכשיו הוא הצליח אולי גול ניחומים אחד, וידם כרגע היא בהחלט על התחתונה".

"מתווה הגז שסוכם עם לבנון הוריד את נסראללה מעץ שטיפס עליו", הוסיף, "במשך שנים הוא בנה את הסיפור על כך שבלבנון כל כך רע כי ישראל גונבת את הגז שלה, ואז לא תהיה לו בעיה לעשות פעולות מרחיקות לכת. ההסדר עם לבנון, נראה שאת הבעיה הזו הוא פתר. האירוע שהיה פה ללא ספק חמור ומאוד לא נדיר, אנחנו מסתכלים עליו בתור פעולת חיזבאללה נדירה. חיזבאללה ניסה במשך השנים לבצע פעולות, לצערי גם הצליחו כמו שירו טיל על הר דוב והרגו שני חיילים, וישראל לא הגיבה גם אז שמבחינתי זה היה יותר קשה".

לאחר מכן אמר איילנד כי "אם חיזבאללה היה רוצה לפתוח במערכה, היו לו 17 סיבות לעשות זאת. אם האירוע היה נגמר לא בפצוע ישראלי אחד קשה אלא המטען היה מופעל כנגד אוטובוס עם ילדים והיו נהרגים ונפצעים עשרות, לא הייתה ברירה לישראל אלא לפתוח במערכה. היה מצב שהיה יכול להיות מסוכן, אך הדברים נקבעים על פי תוצאה. היא מאפשרת לישראל אם לא להכיל לעשות פעולות שהן לא בדיוק היציאה למתקפת נגד".

לסיום התייחס למתווה הפשרה של הנשיא על הרפורמה המשפטית: "יש פה שני צדדים שכל אחד מהם בטוח בצדקתו ובטוח שהוא יותר חזק ושאסור לו לעצור. הדרך היחידה אולי לצאת מהמצב הזה, לנשיא היה בערך כדור אחד בקנה, הוא ירה אותו ולא השיג את זה, אם הנשיא לא יחתום על חוקים הוא יחריף את מאבקו עם צד אחד. מי שדוחה את המתווה הוא הליכוד, רואים את הדומיננטיות של לוין, מבחינת החרדים זה לא בהכרח כל כך רע. אם אתם שואלים אותי, מנהיגי האופוזיציה יעשו לפי דעתי גם חכם וגם אם אחריות לאומית אם יגידו אנחנו מקבלים את המתווה כמות שהוא".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM