המתיחות הביטחונית: לאחר המבצע של כוחות הביטחון בג'נין, בו חוסלו לאור יום ארבעה מחבלים, ארגוני הטרור ביהודה ושומרון וברצועת עזה קראו לעימותים והבטיחו לנקום בישראל. במקביל, משרד החוץ הירדני גינה את הפעילות של כוחות הביטחון בג'נין.

בתוך כך, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הודיעה על "העלאת כוננות לרמה הגבוהה ביותר על מנת להגיב לפשעיה של ישראל נגד העם הפלסטיני והמקומות הקדושים". זאת, לאחר שבמהלך הפעילות בג'נין, חוסל נידאל חאזם, אחד מפעיליה.

במקביל, הזרוע הצבאית של ארגון חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הוציאה הודעה רשמית לאחר שנודע על מותו של אחד מפעיליה, יוסף שרים. בהצהרה נאמר כי "אם ישראל חושבת שההסלמה ומלחמת הדת שהיא מנהלת נגדנו תחליש את הנחישות שלנו היא טועה. אנו מתחייבים להמשיך בדרכם של השאהידים עד הניצחון והשחרור מידי הכובש, בכל עיר וסמטה".

דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

כמו כן, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אשר נמצא בימים אלו בביקור באלג'יריה, תקף את ישראל והצהיר כי "האויב הציוני, בתיאום עם הרשות הפלסטינית, מנסה לחסל את ההתנגדות הפלסטינית. ההתנגדות בגדה היא יעד אסטרטגי והיא תימשך בכל אזור עד תום הכיבוש". לדבריו, "מהנדסי הקסאמים ייצרו טילים שמגיעים לכל מקום בישראל וכי האויב מבין רק כוח. ישראל נמצאת כרגע בתנאים הרעים ביותר שידעה, והמשבר הפוליטי בה הוא חסר תקדים".

כאמור, גם משרד החוץ הירדני גינה את הפעילות בג'נין. בהודעה הרשמית שפרסם המשרד בעמאן, נכתב כי "ירדן מגנה את המשך הפלישות והתקיפות של ישראל בערים הפלסטיניות הכבושות, כשהאחרונה בהן נערכה היום בג'נין". דובר המשרד הדגיש את הצורך של ישראל "להפסיק את הצעדים החד צדדיים. אנו דוחים את ההתקפות הללו, ועל ישראל להפסיק את ההסלמה והפעילות נגד העם הפלסטיני לאלתר". עוד ציין דובר המשרד, כי הוא מזהיר מפני ההשלכות של ההסלמה, שרק תוביל לאלימות נוספת ותערער את המאמצים להשגת רגיעה באזור.

נידאל חאזם (צילום: רשתות ערביות)
נידאל חאזם (צילום: רשתות ערביות)

מוקדם יותר היום, לאחר הפעילות בג'נין, הצהיר דובר הג'יהאד האסלאמי, טארק עז א-דין, כי "ישראל תישא באחריות ותשלם מחיר על הפשע הפחדני שבוצע על ידי כוחותיה המיוחדים כנגד הלוחמים של העם הפלסטיני". דובר החמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, אמר כי "הפשע של ישראל בג'נין נגד גיבורי ההתנגדות לא יישאר ללא מענה. עמנו מסוגלים לפגוע בכיבוש ולגרום לו לשלם מחיר כבד על פשעיו. ההתנגדות הפלסטינים בגדה נוכחת ותסלים, ואף אחד לא יכול לעצור או למנוע ממנה להגיב על פשעי הכיבוש".

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, הגיב למבצע ואמר: "המשך הפעולות האגרסיביות מאשרות שישראל כלל לא מעוניינת להרגיע את המצב, בניגוד לכל המאמצים הבינלאומיים למנוע הסלמה במהלך חודש הרמדאן. אין די בגינויים, ומה שנדרש הוא צעדים מעשיים בשטח על ידי הממשל האמריקאי, כדי לעצור את הצעדים הישראלים החד-צדדיים"